Bulizók ezrei zúdultak vissza a múltba, hogy felfedezzék azt az egykoron ikonikus autógyárat, amely a legendák szülőhelye volt.
Egy illegális party következtében véglegesen leromlott a Bugatti hajdan virágzó olasz üzeme. Az események hatására petíció indult, hogy megmentsék a gyárat, amely egykor a luxusautók szimbóluma volt.
Évek óta elfeledve áll a Bugatti olaszországi gyára, amely egykor az ország autóiparának szívében helyezkedett el. Itt látta meg a napvilágot többek között az ikonikus EB110, mely a szuperautók világában páratlan hírnévre tett szert.
A La Fabbrica Blu története, bár csupán rövidke időszakot ölel fel, mégis legendásnak számít. A modenai Campogallianóban található gyár sajnos a Bugatti válságának áldozatául esett, így 1995-ben, mindössze öt év működés után bezárta kapuit. Évtizedekig Ezio Pavesi, a gyár egykori gondnoka, családjával együtt vigyázott a területre, ám 2022-ben a hely új gazdára lelt. Adrien Labi, az új tulajdonos, nagyszabású tervekkel érkezett, de azóta is várakozik, mivel jogi bonyodalmakba keveredett.
A modenai Bugatti-gyár régi fényében tündököl, varázslatos atmoszférájával és lenyűgöző építészetével. A képre kattintva egy galéria nyílik meg, ahol felfedezheted a gyár történelmét és csodás autóit.
Megfelelő felügyelet és biztonsági rendszer hiányában az egykori Bugatti-üzemen az elmúlt években elhatalmasodott a vandalizmus. Az elmúlt évek elhanyagoltságának köszönhetően a már-már apokaliptikus állapotokat idéző gyár koporsójába az idei halloween ütötte be az utolsó szöget, ugyanis a hatóságok későn csaptak le egy illegálisan szervezett, kétnapos rave-partira, melyen 5000-en vettek részt - írta meg több olasz lap, köztük az ANSA hírügynökség.
A betört ablakok, a falakon virító graffitik és a szétszórt szemét – ez a szomorú összkép az október 31-i és november 1-i buliról. A károk mértékét még nem tudjuk pontosan felmérni, de az biztos, hogy a rendezvény nyomot hagyott a környéken.
A történtek hatására a gyár megmentésére petíciót indítottak, amit már több ezren írtak alá az elmúlt napokban. A cél az, hogy az olasz kormány történelmi emlékhellyé nyilvánítsa a '90-es években szebb napokat is látott, mintegy 240 ezer négyzetméteres csarnokot.
Hasonlóan szomorú állapotok uralkodnak a Rolls-Royce egykori gyárában is:




