Évtizedek óta fennálló üzleti modellje omlott össze a német luxusautó-óriás számára, ami drámai változásokhoz vezetett. A cégnek sürgős és radikális intézkedéseket kell hoznia a jövő biztosítása érdekében.

A Porsche újabb lépéseket tervez a költségek csökkentése érdekében, válaszul a kínai piacon tapasztalható eladási visszaesésre és az amerikai vámok hatásaira. A Bloomberg jelentése szerint a vállalat üzleti modellje komoly kihívásokkal néz szembe.
A Porsche dolgozóit arra ösztönözte, hogy készüljenek fel újabb költségcsökkentési lépésekre, amelyek célja a vállalat pénzügyi stabilitásának megőrzése.
A prémium autógyártó a kínai piacon tapasztalható eladási visszaesést és az Egyesült Államokban emelkedő vámok hatását szeretné kompenzálni.
Oliver Blume, a vállalat vezérigazgatója egy, a Bloomberg által megkapott belső levélben tájékoztatta a munkavállalókat arról, hogy a cég a következő hónapokban újabb költségcsökkentési tárgyalásokat fog folytatni. A vezetőség az év elején már döntött a létszámcsökkentésről is, jelezve ezzel a vállalat pénzügyi stabilitásának megőrzésére irányuló erőfeszítéseit.
Üzleti modellünk, amely évtizedeken át jól szolgált bennünket, jelenlegi formájában már nem működik
- írta Blume a naplójában.
A Porsche jelenleg számos kihívással néz szembe: az elektromos járművek iránti kereslet vártnál alacsonyabb, miközben a kínai luxusautópiac is gyengélkedik, ahol az elektromos autók szegmense rendkívül versenyképes. Az Egyesült Államok, amely a Porsche legfontosabb piaca, szintén nem segíti elő a helyzetet, hiszen a vállalat kizárólag importált termékekre támaszkodik. Donald Trump kereskedelmi intézkedései tovább növelik a nyomást a profitabilitásra. A Porsche a hónap elején jelezte, hogy a következő év várhatóan nehéz lesz az eladások szempontjából, különösen az amerikai piacon tapasztalható lassulás és a tartós kínai piaci gyengeség miatt.
A szakszervezeti vezetőkkel együttműködve tervezett újabb költségcsökkentési intézkedések célja, hogy növeljék a Porsche jövedelmezőségét a következő évek során. A vállalat középtávú célkitűzése 15-17%-os működési marzs elérése, szemben az első negyedévben tapasztalt 8,6%-kal.
A Porsche anyacége, a Volkswagen, szintén fáradozik a németországi gyártási költségek mérséklésén. Tavaly év végén a Volkswagen megállapodást kötött a szakszervezetekkel a termelési kapacitás leépítéséről, amely magában foglalja, hogy a következő öt évben 35 000 munkavállalótól válnak meg.