Egy fapados légitársaság, amely hazánkban is népszerű, több millió forintos kártérítést követel egyik utasától.

Az ír légitársaság, a Ryanair, 15 ezer eurós (6,2 millió forintos) kártérítési pert indít egy utas ellen, aki fegyelmezetlen magatartásával zavarta meg az egyik járat menetét.
Ez az első olyan polgári per Írországban, amely ilyen jellegű ügyet tárgyal, és a hátterében a fapados légitársaság által hirdetett zéró tolerancia intézkedései állnak.
A Ryanair 2023. december 20-án indította el a jogi eljárást egy utas ellen, akinek tevékenysége miatt egy Dublinból Lanzarotéra tartó járatot Portugáliába kellett átirányítani. A gép 2023. április 9-én éjszaka Portóban végzett kényszerleszállást, ami miatt a légitársaságnak 160 utas számára kellett szállást biztosítania az éjszaka folyamán.
A légitársaság közleménye szerint az utas elfogadhatatlan magatartása következtében a gépet Portóba kellett áthelyezni, ami 160 másik utas számára felesleges késedelmet és egy teljes napnyi nyaralás elvesztését eredményezte.
A légitársaság nem tette közzé a zűrös utas kilétét, és arról sem árult el információt, hogy pontosan milyen cselekedeteket hajtott végre. Hangsúlyozták, hogy a jövőbeli rendbontás – beleértve a verbális és fizikai agressziót is – súlyos következményekkel járhat, akár jogi lépések formájában is.
Sokan nem mindig tanúsítanak barátságos viselkedést a légi személyzet tagjaival a repülőgépen. A Ryanair egyik légiutas-kísérője nemrégiben megosztotta tapasztalatait, és elárulta, milyen különös, sőt néha kifejezetten zavaró megjegyzéseket kapott az utasoktól. A kellemetlen és meglepő élményeit egy TikTok-videó keretein belül osztotta meg, bemutatva, hogy milyen változatos reakciókkal találkozik a munka során.