Új szabályok várhatóak az F1 világában, és a Mercedes már most felkészült a változásokra. A csapat stratégiai tervezése révén próbálnak előnyre szert tenni a versenypályán. Az F1VILÁG.HU cikke szerint a Mercedes innovatív megoldásokkal igyekszik alkalmazk

A Mercedes az Emilia-Romagna Nagydíjra egy továbbfejlesztett első szárnnyal érkezett, amelyet már a Forma-1-ben hamarosan életbe lépő technikai irányelveket is szem előtt tartva terveztek meg.
A Brackley-i csapat helyettes technikai igazgatója, Simone Resta, újságírói kérdésekre válaszolva osztotta meg az imolai fejlesztések részleteit. Ugyanakkor nem kívánta határozottan megerősíteni, hogy szükség lesz-e további módosításokra a jövőben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új technikai direktívát vezet be a Spanyol Nagydíj keretében, amely a rugalmas szárnyakra vonatkozó szabályozás következő szigorítását jelenti. Míg a hátsó szárnyak szabályait már az idény kezdetén megerősítették, az első szárnyak esetében a csapatoknak több idő állt rendelkezésükre a szükséges alkalmazkodásra. Barcelonában azonban az első szárnyak maximálisan megengedett rugalmassága 15 mm-ről 10 mm-re csökken, ezzel új kihívások elé állítva a csapatokat.
"Természetesen az új szárny fejlesztése során azt is szem előtt tartottuk, hogy mi várható két verseny múlva, így próbálunk már most készen állni" - nyilatkozta Resta. - "Átgondolt fejlesztésről van szó, ezt is figyelembe vettük."
Arra a kérdésre, hogy a frissítés jelent-e teljesítménynövekedést, az olasz szakember óvatosan fogalmazott: "Idővel elmondom" - válaszolta, majd hozzátette, hogy a Mercedes még vizsgálja, pozitívan befolyásolja-e a W16-os versenygép tempóját az újítás.
"Nem vagyunk biztosak benne," válaszolta. "Azért hozzuk ide, mert úgy hisszük, hogy ez a megoldás felülmúlja az eddigieket. Most pedig a pályán kell bizonyítanunk ennek az igazát. Igen, úgy véljük, hogy ez a lépés előnyösebb lesz."
Az új első szárny barcelonai előírásoknak való megfelelőségéről feltett kérdésre Resta kicsit elkerülte a közvetlen választ: "Ez a téma a barcelonai versenyhez kapcsolódik" - reagált. Hozzátette, hogy a nyolcszoros konstruktőri világbajnok csapatnak "alaposan át kell gondolnia", vajon szükség van-e további módosításokra.
A Mercedes fantasztikus kezdést produkált az idényben, hiszen George Russell négy dobogós helyezéssel járult hozzá az első hat verseny során. Jelenleg a konstruktőri bajnokság második pozícióját foglalják el, közvetlenül a McLaren mögött.
Resta azonban nem hiszi, hogy a szabálymódosítások komoly hatással lennének az erősorrendre.
"Úgy vélem, hogy minden autó rendelkezik saját határaival, különösen az egyensúly szempontjából, amikor az alacsony és magas sebességű kanyarok közötti különbségekről beszélünk" – fejtette ki. – "Ez egy olyan tényező, amelyet pontosan mérni lehet. Nem hiszem, hogy ez bárkinek életét megváltoztatná, de idővel kiderül, mit hoz a jövő."
Izgatottan várom, hogy kinek milyen hatással lesz ez. Nem hiszem, hogy ez egy forradalmi változást hozna, de majd idővel kiderül. Két hét múlva megtudjuk az igazságot.