A divatipar egy új, forradalmian új üzlettel készül sokkolni a világot: a 1,36 milliárd dolláros projekt olyan újdonságokat hoz, amelyeket még sosem tapasztaltunk! - Pénzcentrum


A Prada és a Versace, két neves olasz divatmárka, történelmi megállapodást kötöttek egymással: a Prada egymilliárd dolláros ajánlatával felvásárolja a kisebb versenytársát. Ez az üzlet lehetőséget teremt a két ikonikus brand összeolvadására, amely új színt hozhat a divatvilágba – számolt be a BBC.

A csütörtökön közzétett hírek szerint a Prada Group bejelentette, hogy egy új tranzakció értéke körülbelül 1,36 milliárd dollár (1,06 milliárd font) - számolt be róla a BBC.

"Célunk, hogy folytassuk a Versace örökségét, ünnepelve és újraértelmezve annak merész és időtlen esztétikáját" - nyilatkozta Patrizio Bertelli, a Prada elnöke.

A Prada Group portfóliójában már most is több neves divatmárka szerepel, köztük a Miu Miu és a luxus cipőket gyártó Church's. A Versace felvásárlásával egy több milliárd dolláros luxusdivat-csoport jön létre, amely így versenybe szállhat olyan francia luxuskonglomerátumokkal, mint az LVMH és a Kering.

A Prada és a Capri Holdings közötti tárgyalások a Versace megvásárlásáról februárban kezdődtek. A Prada által elfogadott vételár jelentősen alacsonyabb, mint a 2,15 milliárd dollár, amelyet a Capri Holdings fizetett a Versace-ért 2018-ban.

Az üzlet, amely magában foglalja a márka adósságállományát is, egy olyan időszakban jön létre, amikor a Versace veszteségesen működik a luxusdivat iránti világszerte tapasztalható keresletcsökkenés közepette.

A Capri Holdings portfóliójában számos divatmárka található, beleértve a neves Jimmy Choo-t és a stílusos Michael Kors-t is.

Bertelli kifejtette, hogy a Prada Group rendkívül szilárd alapot nyújt a Versace számára. "A Versace óriási lehetőségekkel bír. Az előttünk álló út kihívásokkal teli, és szükség lesz a precíz végrehajtásra és a kitartásra" - emelte ki Andrea Guerra, a Prada vezérigazgatója.

Márciusban Donatella Versace, a divatvilág ikonikus alakja, több mint 30 év után visszavonult a luxusmárka kreatív igazgatói székéből. Ez a lépés különösen szimbolikus, hiszen ő 1997 óta irányította a márkát, miután testvére, Gianni tragikus halála után átvette a vezetést. Donatella munkássága alatt a Versace márka nemcsak a divat, hanem a kultúra szerves részévé vált, formálva a modern stílust és örökséget hagyva maga után.

A 69 éves divattervező új kihívásokat keresve a Versace márka nagyköveteként folytatja pályafutását, míg a kreatív igazgatói posztot Dario Vitale, a Miu Miu korábbi design- és imázsigazgatója tölti be.

Related posts