Red Bull: Most először tapasztalhattuk meg a valódi McLaren erejét. Megdöbbentő, milyen sebességgel rendelkeznek! | M4 Sport

Komolyan nyugtalanítja a Red Bullt és Max Verstappent a McLaren elképesztő miami fölénye. Érzik, hogy ez kezd elúszni?
A pole pozícióból startoló Max Verstappen a 14. körig dominálta a versenyt, de végül 40 másodperc hátrányt szenvedett el a győztes Oscar Piastri mögött a vasárnapi Miami Nagydíjon. A McLaren a tűző napon igazi fölényben volt, ami kiemelte a sokak által féltett gumikezelési előnyét. Mint ahogy azt a sprintfutamon is tapasztalhattuk a köztes esőgumik esetében, a címvédő Verstappen körülbelül 10 körig tudta tartani a lépést, de onnantól fokozatosan növekedett a két autó sebességkülönbsége. Így már nem volt kérdés, hogy Oscar Piastri, majd Lando Norris is megelőzi őt.
"Ez egyszerűen kevés volt. Semmi esélyem nem volt. Természetesen próbálkoztam a McLarenek ellen, mert nem volt mit veszítenem. Egy kicsit szórakoztam is. A virtuális biztonsági autó rosszkor jött, de ez megesik. Most nem igazán számít, hogy a harmadik vagy negyedik helyen érünk-e célba, mert természetesen nem ezért vagyok itt, hanem nyerni" - nyilatkozta Verstappen a futam után.
A hajrában még felzárkózott a VSC-fázis alatt elé került George Russellre, de megelőznie már nem sikerült. "Amint közelítettem hozzá, a gumik túlmelegedtek, és így nem lehet támadni. Egy ponton tehát azt mondtam, mindegy. Csak öt másodpercen belül maradtam, de úgy voltam vele, csak hazaviszem az autót. Nem hinném, hogy DRS-távolságba kerülve másképp lett volna."
Helmut Marko tanácsadó szerint amit vasárnap láttak, az a riasztó realitás.
„Tedd különlegessé a megnyilvánulásodat!” - hívta fel a figyelmet a Motorsportnak.
A helyzet valóban súlyosabb, mint amit előzetesen elképzeltünk – ismerte el. "Igen, ma végre láthattuk a McLaren igazi potenciálját, úgy érzem, ez az első alkalom idén. Ez a valóságnak megfelelő képet ad. Landónak nem sikerült jól a rajtja, kénytelen volt gyorsítani, és a különbség akár hét tized vagy egy másodperc is lehet körönként."
A Red Bull csapata Verstappen autóján tesztelt egy új padlólemezt, de Marko véleménye szerint az eredmények elmaradtak a várakozásoktól. A versenyző maga is óvatosan fogalmazott a változás hatásáról: "Ha a hátrányokat nézzük, nem igazán érezni a különbséget. De nehéz megmondani, pontosan mit hozott a frissítés. Mindenesetre továbbra is arra törekszünk, hogy fejlődjünk. Nagyon fontos a gumikezelés, bár úgy érzem, hogy a nyers tempóban is van még hová fejlődni. Azonban a gumikezelés terén valóban kiemelkedőek vagyunk."
Hogy milyen trükk áll a McLaren gumihűtése mögött, az még rejtély az ellenfelek számára.
- mondta Verstappen, majd a kérdésre, sejtik-e, hogyan csinálják, hozzátette: "Nos, ha tudnánk, akkor máris megoldottuk volna. De sajnos ez nem ilyen egyszerű."
Marko megerősítette, hogy folyamatosan érkeznek új fejlesztések, ám érezhetően csökken a hite abban, hogy a McLaren ellen tudnak fordítani. "Igen, Imolában több újdonság vár ránk. Annak a csomagnak azonnal működnie kellene, de a nagy hátrányt ledolgozni rendkívül nehéz feladat lesz. Rengeteg munka vár ránk még Imola előtt is. Azonnali gyorsulásra van szükségünk. Lesújtó látni, milyen elképesztően gyors a McLaren. Ez a verseny most valódi képet adott a helyzetünkről" - mondta csalódottan az osztrák szakember.