A legyőzhetetlen Mustang pokoli kört futott a Nürburgringen, megmutatva erejét és teljesítményét a legendás versenypályán.

A Mustang GTD eddig is hihetetlenül gyors volt, de úgy tűnik, a Ford még tartogat meglepetéseket a konstrukcióban. Néhány nappal ezelőtt a gyártó világossá tette, hogy a teljesítmény határait még tovább tudják feszíteni.
A múlt nyáron a Ford igencsak feltűnést keltett, amikor a Mustang GTD-vel mindössze 6 perc 57,685 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring hírhedt körét. Azonban úgy tűnik, hogy ez a teljesítmény még nem elégítette ki a gyártót, ezért visszatértek Németországba, hogy némi finomítást végezzenek az autón. A módosításokhoz a Multimatic szakemberei is hozzájárultak, így a Mustang most már egy valódi versenyautóként, 6:52,072-es időt futott, mindezt a volán mögött Dirk Müllerrel, aki már korábban is részt vett a teszten. Az eredmény egyértelműen bizonyítja, hogy a Ford nem ismer határokat a teljesítmény fokozásában.
A GTD a Ford Mustang történetének csúcsát jelenti: ez a modell a leginnovatívabb, legizmosabb és leggyorsabb az ikonikus márka palettáján. Ezt a tényt már számos alkalommal hangsúlyozták, kiemelve a lenyűgöző 826 lóerős motorteljesítményt, a 325 km/óra végsebességet, a 7650/perc maximális fordulatszámot, valamint a hatalmas 900 Nm-es nyomatékot. A GTD tehát nem csupán egy autó, hanem egy valódi teljesítménybajnok, amely új dimenziókat nyit meg a sportautók világában.
A Nürburgring köridőjéből 5,5 másodperc eltüntetése igazi teljesítmény, így a Ford és a Multimatic alaposan átdolgozta a kompresszoros, 5,2 literes V8-as motort. Úgy tűnik, hogy a Daytona Rolex 24 során szerzett tapasztalatokat is ügyesen beépítették a fejlesztésekbe.
A Ford hivatalos blogjában közzétett információk alapján az alábbi módosításokat hajtották végre:
Az igazi áttörést azonban az aktív lengéscsillapítás tökéletesítése jelentette. Valószínűleg ez volt a kulcs a rendkívül változatos terepen való hatékony teljesítményhez. A Multimatic innovatív True Active Spool Valve (TASV) rendszere képes menet közben, rendkívüli sebességgel szabályozni a nyomó- és húzófokozati csillapítást, így a be- és kirugózás folyamata mindig optimális marad.
A kanyarokban a rendszer képes úgy működni, hogy ellentétes erőt fejt ki a karosszéria dőlésével szemben, ezzel megszüntetve a keresztstabilizátorok alkalmazásának szükségességét. A Multimatic emellett hangsúlyozza, hogy a TASV (Tuning Active Suspension Variable) több információt és szélesebb körű vezérlési lehetőségeket biztosít a kerék felől, mint a konkurens rendszerek.