Norris a legvégső pillanatban engedte át a győzelmet Piastrinak a sprintverseny során | M4 Sport


A szezon utolsó sprintversenyét Lando Norris indította az élen, míg George Russell a második rajthelyről vágott neki a megmérettetésnek.

Oscar Piastri a harmadik rajtkockából vágott neki a versenynek, mellette pedig Carlos Sainz készült a lámpák kialvására. Charles Leclerc az ötödik pozícióból indult, míg a négyszeres világbajnok Max Verstappen a hatodik helyről várta a rajtot.

Lewis Hamilton a negyedik sor elején vette kezdetét a verseny, míg Pierre Gasly a nyolcadik helyről indult - éppen a bajnoki küzdelemben kulcsszerepet játszó Haas és RB pilótái előtt.

Az időmérőn ismét csalódást keltő eredményt elérő Sergio Pérez csak a boxutcából indult a versenybe, akárcsak Franco Colapinto. A csapat mindkét versenyző esetében megszegte a prac fermé szabályait.

Norris a sprintidőmérőt követően a rajtnál felmerülő kihívásokkal is ügyesen megküzdött: sikerült megőriznie vezető pozícióját, sőt, az indulás pillanatában egy apró, de jelentős előnyre is szert tett.

A futam kezdetén csapattársa, Piastri kiválóan teljesített, azonnal maga mögé utasítva Russellt. A brit ugyan próbálkozott a második hely visszaszerzésével, de Piastri határozottan megvédte pozícióját. Az első körök során Hamilton is feljebb lépett, hiszen sikerült megelőznie Verstappent és Leclerc-t, így két helyet javított.

A címvédő a francia ellenféllel, Nico Hülkenberggel és Gaslyval szemben is gyorsan hátrányba került, ami végül a pontszerző zónából való kieséséhez vezetett – hiszen a sprinten csupán nyolc versenyző szerezhet pontot.

Verstappen a nyolcadik körre már a legjobb nyolc között találta magát, miután bravúrosan megelőzte Gaslyt. Eközben az élcsoportban Norris, Piastri, Russell, Sainz, Hamilton és Leclerc küzdöttek egymással, mindössze néhány tizedmásodperc döntött a körök között, így a verseny izgalma a tetőfokára hágott.

A futam felénél a különbségek nőttek az első négyes és Hamilton valamint Leclerc között, a pozíciók viszont továbbra is stabilak voltak, annak ellenére, hogy az állás meglehetősen szoros.

Az addigi legkomolyabb akciót a tizenharmadik kör hozta, amikor Leclerc egy látványos, kanyarokon át tartó küzdelem során átvette az ötödik helyet Hamiltontól.

A következő körben Russell is bevetette magát: a Mercedes versenyzője ismét Piastritól próbálta megszerezni a második pozíciót (a célegyenes végén akart előzni), az ausztrál azonban újra vissza tudta verni a támadást - a rivális szerint ezúttal is túl keményen.

A McLaren ezt követően arra kérte Norrist, segítse csapattársát, ami a pozíciók tekintetében furcsának hathat, a brit azonban a DRS távolság tartásával tudott szárnyhasználati lehetőséget adni a márkatársnak, aki így könnyebben maga mögött tarthatta Russellt.

Russell az utolsó körben is megpróbálkozott, de a helyezések ez alkalommal sem módosultak...

...csak a befutónál! És ott sem úgy, ahogyan azt az előzmények alapján gondoltuk. Norris ugyanis a célegyenesben lelassított és maga elé engedte Piastrit, átadva neki a sprintgyőzelmet (Brazíliában, amikor Norris még harcban volt a bajnoki címért, az ausztrál mondott le egy győzelemről a csapattárs kedvéért).

Piastri tehát megnyerte a katari sprintversenyt, éppen úgy, mint 2023-ban. A második helyen Norris végzett, míg Russell a harmadik pozíciót szerezte meg. Sainz a negyedik, Leclerc pedig az ötödik helyen zárta a versenyt. Pontot szerzett még Hamilton, Hülkenberg – ezzel a Haas tovább növelte előnyét az Alpine-nal szemben – és Verstappen is.

Related posts