A küszködő Forma-1-es csapat nem kerül eladásra.


A Renault vezére azt állítja, a motorgyártás beszüntetése ellenére sem veszik le kezüket az Alpine F1-es csapatáról, eszük ágában sincs az eladás.

A Renault 2017-ben tért vissza a Forma-1 világába, miután visszavásárolta korábbi gyári csapatát, amely azóta Lotus néven vált ismertté az enstone-i bázison. Azonban a francia autógyártó 2021-re úgy döntött, hogy a felfuttatni kívánt sportkocsis leányvállalata, az Alpine nevére "állítja át" az istállót, ezzel új irányt adva a motorsportos törekvéseinek.

A rengeteg ígéret és a hosszú távú tervek ellenére, a Renault és az Alpine az utolsó 7-8 évben nem tudtak igazán figyelemre méltó, tartós sikereket elérni.

Az enstone-i csapat egy jelentős részét (24%-át) már 2023-ban értékesítették a filmsztár Ryan Reynolds által vezetett befektetési csoportnak. Ezt követően tavaly bejelentették, hogy a Renault 2025 végén leállítja az F1-es motorgyártást, így a francia vállalat kizárólag résztulajdonosként és az Alpine főtulajdonosaként fog tovább működni.

Flavio Briatore, aki az Enstone-i csapat révén először a Benetton, majd a Renault színeiben szerzett világbajnoki címet, és aki a Forma-1 történetének egyik legvitatottabb figurájaként ismert, tavalyi visszatérése sokakban azt a benyomást keltette, hogy őt egyfajta válságmenedzserként alkalmazzák. Azt gondolták, hogy a kíméletlen és gyakran megkérdőjelezhető módszerekkel operáló olasz feladata az lesz, hogy legalább látszólag rendbe rakja a csapatot, mielőtt azt egy-két éven belül más befektetőknek adná át. Azonban a Renault vezetője nemrégiben egy friss nyilatkozatban határozottan cáfolta ezt a látszólag megalapozott elgondolást.

Az Alpine legújabb modellje, az A390 bemutatóján Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a Gazzetta dello Sport által kínált lehetőséget kihasználva szeretné megerősíteni: nem tervezik az Alpine F1-es csapatának eladását.

Related posts