Meghan hercegné a legbanálisabb cukormázba is virágszirmokat hintázik, ezzel varázsolva mindennapjaiból egy kis mesét.


Meghan Markle, az amerikai származású színésznő, Harry herceg, III. Károly brit király fiának felesége, öt évvel ezelőtt döntött úgy, hogy visszavonul a hivatalos királyi kötelezettségeitől. Azóta Kaliforniában élnek, ahol két gyermekükkel élvezik a családi életet. A pár kapcsolatáról már korábban is készült dokusorozat, és Meghan nemcsak podcastokat készített, hanem gyerekkönyvet is írt. Most pedig új életmódsorozata, a "Szeretettel, Meghan" debütált a Netflixen. A műsorban Meghan háziasszonyi és anyai tapasztalatait osztja meg, bemutatva tippeket és trükköket egy látványos, Instagram-barát életmódhoz, amely a tökéletesség illúzióját kelti, miközben a háttérben üres és felszínes.

Napjaink világában olyan összetett és zűrzavaros a környezet, hogy még azoknak is nehéz utat találniuk a sikerhez, akik látszólag semmilyen különleges tehetséggel nem bírnak, és nem is tettek érte sokat. Meghan Markle olyan figura, mint a gimnáziumi éveinkből egy ismerős, akinek egyetlen igaz barátja sincs, de a fényűző életmódja és divatos holmijai miatt néhányan mégis mellé állnak, noha ők is csak tűrik, hogy vele legyenek, hiszen valójában unalmas az egész. Aztán ott van, hogy mintha néha rájönne erre, de ahelyett, hogy elengedné a dolgot, még inkább belemerül a megfelelési kényszerbe. Próbálja bizonyítani, hogy ő a legügyesebb, legkedvesebb és legszebb, miközben igyekszik laza is lenni, hogy mindenki azonnal megkedvelje. Azonban az eszközökhöz, amelyekhez nyúl, gyakran ellentmondásosak, így nemcsak a mondanivalója válik egyre zavarosabbá, hanem a nézők számára is egyre kínosabbá válik a látvány. Mindez annyira feszengős, hogy az ember csak néz, de közben a szemei előtt lebeg a kérdés: miért?

Egy kaliforniai villában vagyunk, hegyekre néző panoráma, szederbokrokkal és veteményessel teli kert, a legdrágább konyha, benne a legelőkelőbb eszközökkel. Meghan Markle talpig fehérben-aranyban, mégis lazának látszó stílusban kacarászik, később Mindy Kaling színésznő kérdésére bevallja, hogy szereti keverni a magas és az alacsony minőséget, és a nadrágja a Zarából van. Ezzel nyilván az egyszerű emberekhez akart kapcsolódni, de engem sokkal jobban idegesít, hogy mindene fehér: ez az a szín, amit aki főz vagy gyerekei vannak, sose hord, ha mindkettő, pláne nem. Nem tudom, miért is képzelem, hogy bármi igazi lehet abból, amit a képernyőn csinál, mikor elvileg saját háztartási trükkjeit mutatja be egy idegen, bérelt házban.

Bár egy életmódshow-tól nem igazán várható, hogy a természetesség mintapéldája legyen, ez a műfaj sajátos sajátosságai miatt szinte lehetetlen feladat. Nigella Lawson már 25 éve feszül a főzőműsorok ellentmondásainak, hiszen sminkben, tökéletesen megformázott frizurával és selyemköntösben mutatja be, ahogy éjszaka, félálomban kiszökik az ágyból, hogy rátámadjon a hűtőszekrényre. Azóta világossá vált, hogy egy életmódműsor lehet igaz, hamis vagy féligaz, de mindenképpen szólnia kell valamiről – bármiről –, és közben közölnie kell valami értékelhetőt. Ezzel szemben a Szeretettel, Meghan esetében egyik cél sem teljesül. Az egyetlen szándéka, hogy néha már-már megható erőfeszítéssel próbálja megmutatni, mennyire szerethető.

Az epizódok három alapvető pillérre épülnek. Az első: Meghan Markle gasztronómiai kalandjai, amelyek során tésztát, rántott csirkét, lekvárt és tortát készít. 2025-ben nem könnyű újdonságokat felvonultatni a gasztronómia világában, de itt sajnos sem a megközelítés, sem a receptúrák, sem a koncepció terén nem találkozunk innovációval. Sőt, az elkészített ételek gyakran kifejezetten csalódást okoznak: a focaccia nem kapta meg a kellő kelesztést, a frittata lapos és unalmas, a torta krém-tészta aránya teljesen felborult, míg a cukormázas fánkra szórt virágszirmok úgy festenek, mintha valaki hanyagul a földre ejtette volna a süteményeket. Meghan rácsodálkozik és újdonságként mutat be olyan technikákat és alapanyagokat, mint a kimcshi, sóban sült hal vagy sós vizes pác, emellett minden epizódban készít egy szemet gyönyörködtető crudités tálat, mert a nyers, színes zöldségek jól mutatnak – "még akkor is, ha nem esszük meg őket" – teszi hozzá egy alkalommal.

A második: kézzel alkot számos hasznosnak tűnő csodát, mint például illatos fürdősókat, imádnivaló gyertyákat, színes lufikapukat, sőt még különleges teakeverékeket és ínycsiklandó kutyakekszet is. Mindezeket aranyos zacskókba csomagolja, és kis üzenetekkel díszíti, még a boltban vásárolt pereceket is.

A harmadik: mindeközben egy vendéggel beszélget, aki vagy a barátja, vagy nem. A baráti párbeszédek annyira tartalmatlanok, hogy közben papagájként mondogatják mennyire szeretik egymást, mennyire cuki, édes és csodálatos a másik. "Gyertyát készítettünk, hát nem elbűvölő?" - mondja Meghan, majd hátravetett fejjel kacag. Másik barátnőjével laza cicanadrágban perdül táncra a kaliforniai puszta közepén. Amikor pedig nem barát érkezik, a résztvevők kínban keresik a közös témákat. Mindy Kaling színésznő próbálkozik. "Te is sorozatszínésznő voltál, ugye?" Egyetlenegy őszinte vagy humoros pillanat nincs a dialógokban. Beleharap a csilibe, hogy vagánynak mutassa magát, de nem, még csak nem is csíp. Mivel beszélgetés közben nem derül ki, hogy összemelegedtek volna, ezért jól elmondják Roy Choi amerikai-koreai séffel is: "Annyi közös van bennünk!" - és pacsiznak.

A műsor újra és újra ebben a körben válik önmaga és az egész műfaj karikatúrájává. Legyen laza és természetes, hiszen semmi művi nincs itt, ez csak a saját mindennapi élete. Így készítene frittatát a családnak, ha a műsor igaz lenne, így szervezne zsúrt a gyerekeknek, így dobna össze egy tésztát egy barátjának. A nézőket nyilván az érdekelné, hogyan él a kiugrott sussexi hercegné és gyerekei, ebből pedig természetesen semmit nem tudunk meg, néha ugyan emlegeti őket, de a herceg is csak egyszer jelenik meg a záróepizódban.

Miközben igyekszik lazának tűnni, egyre inkább merevvé és természetellenessé válik. Csillagformákat tép ki a boltban vásárolt, zacskós kenyérből készült mogyoróvajas szendvicsből, és virágszirmokat hintázik mindenre, amit csak talál – a fánktól kezdve a vajas kenyérig. Mindezt úgy, hogy a végeredmény látványos legyen, de semmiféle értelmet ne hordozzon sem a fogyasztás, sem a gasztronómia, sem az életmód szempontjából. Mintha az egész csak egy Instagram-poszt kedvéért készült volna, a főzés maga pedig szinte eltűnne a háttérben.

Mindazt, amit a műsor a gasztronómiáról, főzésről, háztartásról gondol, legjobban Meghan szivárvány gyümölcssalátája foglalja össze. A gyümölcsöket szín szerint csoportosítva, ív alakban pakolja szép sorban egymás alá a tányérra, hogy olyan legyen, mint egy szivárvány. Hosszadalmas, értelmetlen munka ez, amellyel meg is öli a gyümölcssaláta műfajának lényegét, ami az ízek, levek keveredéséből fakadna. Viszont a fotón remekül néz ki. (Ács Bori)

Egy 2025-ös lifestyle-show koncepciója igazán időszerűnek tűnik, hiszen a háborúk, az infláció, a gyűlöletkeltés és a klímaváltozás árnyékában az embereknek szükségük van a szépségre és a pozitív élményekre. Ki ne szeretne szép embereket látni, amint kreatív dolgokat csinálnak? Így nem meglepő, hogy Meghan Markle úgy döntött, megosztja a világgal saját konyhai titkait és azokat a különleges pillanatokat, amikor barátai fogadására készül. A probléma azonban ott kezdődik, hogy a sorozat valójában nem az volt, amire sokan számítottak. Ahelyett, hogy egy szórakoztató, dinamikus TikTok-videót vagy egy könnyed Pamela Anderson-féle főzőshow-t kaptunk volna, Meghan inkább egyszerű, hétköznapi recepteket mutatott be egy meglehetősen modoros és hivalkodó stílusban. Ahhoz, hogy érzékeljük a sorozat gyengeségeit, elég, ha végigkísérjük az első epizódot, amely kétségtelenül a leggyengébb volt az összes közül.

Meghan egy bérházban, amely a saját, 10 milliárd forintos luxusotthonához képest mindössze 2,5 milliárdot ér, fogadta el Daniel Martin sminkes barátja segítségét. Az alkalomra különleges ételt szeretett volna készíttetni, így Danielt hívta meg, aki már régóta ismeri őt. A jelenet egy méhészet keretein belül bontakozik ki, ahol Meghan a méhészével dolgozik. Miközben méhészkednek, Meghan kíváncsian érdeklődik, hogy mennyi ideig él egy méh. Ez a kérdés azonban azt sugallja, hogy valószínűleg még sosem próbálta ki a méhészkedést, és az is kérdéses, hogy a saját, valódi otthonában tényleg vannak-e méhek.

A méhészkedés után belép a házba, amely úgy van berendezve, mintha egy luxus IKEA-bemutatóterem lenne, csak éppen sokkal drágább darabokkal. Rumorok szerint Meghan egy 7,5 millió forintos tűzhelyen főzőcskézik, 300 ezer forintos serpenyőkben sütöget, és egyenként 30 ezer forintos vágódeszkákon aprítja a petrezselymet. Közben fürdősót varázsol a vendégének, aki valószínűleg sosem fog itt aludni, de talán mégis érthető az átfedés: ha magához invitálta volna, egy ilyen apró meglepetéssel kedveskedne neki. Ezt követően összeállít egy laza crudités-t, ami a gazdagok körében a zöldséges mártogatós elnevezése, majd együtt főznek egy kis paradicsomos tésztát, ami valóban csak paradicsomból, hagymából, tésztából és egy kis zöldségből áll. Végül a kertben szedett málnából sütnek egy tortát, ami igazán édes lezárása a napnak.

Hogy a szöveg kicsit barátságosabb és hétköznapibb legyen, Danielt egy kis meglepetéssel várja: egy boltban vásárolt mogyorós perec, amelyet gondosan áttölt egy szebb zacskóba. Rá is írja, hogy "mogyoró van benne", mert tudja, hogy Daniel, aki már évek óta a barátja, allergiás lehet rá. Daniel arca egyértelműen meglepett, amikor meglátja, hogy Meghan nemcsak ügyesen felvágja a zöldségeket, de még a snackekre is figyel. A kis figyelmesség csak még inkább megerősíti a barátságukat.

A sorozat egy elég mélypontról próbálkozik a feljebb kapaszkodással, de a fejlődés mértéke nem túl jelentős. Amikor valóban élvezetes tartalommal rukkol elő, az leginkább az aktuális vendégeknek köszönhető. Roy Choi, a neves séf, például igazi húzóneve a műsornak, hiszen különleges és izgalmas ételeket készít. De Vicky Tsai, a kozmetikai cég vezérigazgatója is hozzájárul a változatossághoz. Az ő epizódját viszont sajnos elhomályosította a cégét népszerűsítő, a műsor végén megjelenő, tolakodó reklám. Ezen kívül gyakran felbukkan Meghan saját lekvárja is, amelynek rebrandingelése éppen aktuális, azonban nem mentes a jogi bonyodalmak elől sem, mivel a neve megegyezik egy New York-i divatbolt nevével. Az ilyen reklámok miatt Meghan szinte a Netflix Lékai-Kiss Ramónájává válik, akinek az Instagram-fiókján a posztok többsége fizetett együttműködéseket hirdet.

A legkellemetlenebb epizódok közé tartozik az a rész is, ahol Mindy Kaling vendégeskedik. Az igazán kínos pillanat akkor következik be, amikor Meghan kijavítja Kalingot, és megkéri, hogy ne Meghan Markle-nek, hanem Meghan Sussexnek hívja, hiszen ez a neve. Meghan ezzel kapcsolatban büszkén kifejti, hogy neki, Harrynek és gyermekeiknek is közös utónevük van. Valójában Lilybeth és Archie mindketten Mountbatten-Windsor néven jöttek a világra, ám amikor III. Károly átvette a brit trónt, ők is átvették a Sussex nevet. Kérdéses viszont, hogy egy olyan család, amely teljesen eltávolodott a brit monarchiától, és még egy dokumentumfilmet is készített arról, hogy kritizálja azt, miért ragaszkodik a Sussex névhez.

Ez a műsor mégiscsak működhetett volna, ha egy kicsit más irányt vesz. Az egyik lehetőség az lett volna, hogy Meghan bátran vállalja fel hercegné mivoltát, és élvezi a luxust, amit az életstílusa kínál. Képzeljük el, ahogy a crudités mellett libamájat falatozik, pezsgő társaságában, miközben a napját egy különleges, afrikai cibetmacska ürülékéből készült kávéval indítja, majd gyémántokkal díszített fürdőzéssel folytatja egy exkluzív kaliforniai szállodában. A másik alternatíva az lett volna, hogy valóban betekintést nyújt a mindennapjaiba, persze a gyerekek kilétének védelme mellett, ügyelve arra, hogy a magánéletét is óvja. Teljesen megértem, hogy a családja biztonságára ennyire figyel, de engem például az is érdekelne, hogy valójában mivel tölti a napját, miután elviszi a gyerekeket az óvodába. Milyen tevékenységek foglalják le, és hogyan alakítja a mindennapjait a hercegné szerepében?

A harmadik lehetőség meg az lett volna, ha tényleg olyan tartalmat készít, amihez az átlagember tud kapcsolódni. Meghan Markle minden részben elmondja azt, hogy nem gond, ha nincs méhkaptárad, óriási bogyósgyümölcs-veteményesed, ehető virágokból álló kerted, a boltban is megveheted azokat az alapanyagokat, amiket ő használ - ettől egy óriási gyümölcstál még mindig elképesztő drága lesz az egyszerű nézőnek, arról nem is beszélve, hogy egy dolgozó anyukának nem lesz ideje minden reggel összedobni egy ilyet a gyerekeinek. A gazdasági válság kellős közepén, amikor az élelmiszerárak az egekbe szöktek, rengeteg embernek pedig a megélhetés is nehezen megy, egy ilyen műsort ennyire mű és megjátszott módon leforgatni és leadni igazán tapintatlanság.

Ez a sorozat része volt annak az ötéves megállapodásnak, amelyet a Netflix Meghan Markle-lel és Harry herceggel kötött. A megállapodás keretein belül a streaming szolgáltató összesen 100 millió dollárt, azaz körülbelül 36 milliárd forintot biztosított számukra. A Netflix számára azonban kérdéses, hogy ez a befektetés mennyire volt kifizetődő. Az viszont tény, hogy a „Szeretettel: Meghan” már az első héten felkerült a legnézettebb műsorok top 10-es listájára. Talán sokan azért nézték meg, mert valóban érdekelte őket a sorozat, míg mások csupán újabb alkalmat kerestek, hogy kifejezzék Meghan iránti ellenérzéseiket. A szolgáltatónak végső soron mindegy, hogy mi motiválta a nézőket. Én viszont úgy érzem, hogy elpazaroltam négy órát az életemből, amit sokkal hasznosabb dolgokra is fordíthattam volna, például egy egyszerű zöldségfalat összeállítására a családnak. (Nagy Nikoletta)

Related posts