"Majoros úrfi másolta valaki munkáját" - Majka után Pottyondy Edina egykori kollégája is kritizálta őt.


Kicsi Tyson felfedte a titkokat a Majkával való kollaborációjáról.

Mint azt a Nap Híre is megírta, a rapper letarolta az internetet az új dalával, ami 24 óra leforgása alatt 840 ezer megtekintést ért a YouTube-on, mostanra pedig már több mint 7,7 millióan látták. Arról is írtunk, hogy a rapper olyan előadókat előz meg az új zenéjével, mint Eminem vagy Billie Eilish.

A múlt péntek este megjelent a Csurran, cseppen című klip egy képzeletbeli, korrupt miniszterelnök tévés interjújáról szól, melyben a politikus némi igazságszérium megivása után bevallja, hogyan működnek valójában a dolgok az országában. A klip a képzeletbeli Bindzsisztánban játszódik.

A dal mára igazi kultikus slágerré nőtte ki magát, így a videóban feltűnő fiktív ország, Bindzsisztán, egyre inkább a közbeszéd részévé vált. Számtalan ember kezdett el rákeresni az interneten, és még Karácsony Gergely is ezzel a kifejezéssel reagált a kormány Mini Dubaj-ügyére.

A Blikk szombati beszámolója szerint a népszerű Majka rappelt a legújabb klipjében, és a sok megtekintő közül többen is észrevettek egy különös részletet. A klipben látható pénzen nem a megszokott Bindzsisztán név olvasható, hanem a meglepő Pudzsikisztán felirat.

Vasárnap este az RTL csatornán izgalmas meglepetés vár ránk: Gálvölgyi János egyedülálló stílusában adja elő Majka szövegét. Ezt a különleges eseményt a Story és a Blikk is felfigyelte, és már most nagy várakozás övezi!

Írtunk arról is, hogy a rapper éktelen haragra gerjedt, amiért egy hódmezővásárhelyi cukrászda Bindzsisztán-szeleteket hozott forgalomba. Perrel fenyegetőzött, majd eltüntette erről szóló posztját. Az internet, pontosabban Pottyondy Edina azonban nem felejt.

Az ironikus hangvételű posztjában a népszerű youtuber arra ösztönözte Majkát, hogy álljon bosszút a "nyerészkedőkön", és példásan büntesse meg őket. Emellett emlékeztette a közönséget, hogy Majka hosszú éveken át dolgozott a TV2-nél, miközben megjegyezte, hogy a Csurran, cseppen című műsor egyes jelenetei kísértetiesen hasonlítanak a Trópusi vihar című filmre.

Szó szerint idézzük Pottyondy posztját:

Majka jogi lépésekkel fenyegette meg azt a hódmezővásárhelyi cukrászt, aki a "Bindzsisztán" néven forgalmazott egy új süteményt. Majoros úr tájékoztatása szerint a Bindzsisztán név már bejegyzés alatt áll, ami tovább fokozza a helyzet súlyosságát. Ráadásul a cukrász a süteményhez Bindzsisztán elnökének portréját is felhasználta, ami még inkább jogsértővé teszi az ügyet.

Sokan valószínűleg ezt a megnyilvánulást egy aranyos gesztusként könyvelnék el, de én inkább úgy tekintek rá, mint ahogyan az a budapesti Airbnb lakásra, amely a Star Wars univerzumból merítette az ihletet, amíg a Disney jogi lépéseket nem tett. Pokolra velük, örök lángok között szenvedjenek!

Majka! Ne hagyd, hogy az aljas haszonlesők megússzák! Harcolj meg az utolsó fillérért is, és tedd tönkre azt a rohadékot, aki ennyire tiszteletteljesen bánik a szerzői és személyiségi jogaiddal! Az igazságérzeted nem engedi, hogy ilyen sérelmet elviselj!

Különösen fontos, hogy ebbe a nemes ügybe, ebbe a vásárhelyi cukrászmaffia által elkövetett gigantikus pénzlenyúlásba egy olyan, sokak által tisztelt előadó állt bele, akinek a zenéi kapcsán soha nem merült fel, hogy idegen tollakkal ékeskedik, aki olyan mértékben tiszteli a személyiségi jogokat, hogy előadótársát soha nem mószerolná be drogfogyasztasért, bármekkora is a nyomás rajta. És aki mindössze tizenvalahány éven keresztül élt a bidzsisztáni propaganda televízió pénzéből, amit a hódmezővásárhelyi cukrászkulákokhoz hasonló pénzéhes ragadozóktól vett el a bindzsisztáni állampárt.

Hajrá! 💪🏻🖤💸 Indulj el bátran, és tartsd szem előtt a céljaidat! Az energiád és eltökéltséged segít, hogy végigjárd az utadat!

Ja! És gratulálok Majoros úrnak, bizonyára nem lehetett könnyű és nem lehetett olcsó megszerezni a Paramount Picturestől és Ben Stillertől a Trópusi vihar ikonikus karakterének, Les Grossmannak a jogait, aki pont annyira tökéletes bindzsisztáni elnök, mint amennyire tökéletes volt, mint hollywoodi filmproducer. Fényképek kommentben."

Az egyetlen, aki durván támadta Majkát, nem csupán Pottyondy, hanem Kicsi Tyson is, aki egykoron a rapper szerzőtársa volt. Váradi József megjegyzése, melyet Ábrahám Róbert újságíró videója alatt osztott meg, a Blikk figyelmét is felkeltette. Íme, Kicsi Tyson szavainak pontos idézete:

"Amúgy nem jelentett fel, hanem plágium per volt. Ugyanis majoros úrfi plágium miatt, szerzőségi vitapert veszített velem szemben, mivel plagizált, csak diszkréten kezeltem az ügyet, ezért erről semmilyen infót nem engedtem ki. Rengeteg egyéb restanciája is van felém a ,,művész úrnak", amelyekkel még a mai napig sem tudott elszámolni.

Mindenesetre, Majoros nem csupán a szövegeimnek köszönheti a sikereit, hanem mindannak, amit a hip-hop világában elért. Az én feladatom az volt, hogy egy teljesen nyers, a műfajtól távol álló embert egy hiteles és piacképes rapelőadóvá formáljak. Majoros kezdetben gyakorlatilag nulla flow-val és tehetséggel rendelkezett. Stílust kellett adnom neki, és a „saját” mondanivalóját is rá kellett szabnom. Ki kellett találnom, miről és hogyan beszéljen a számaiban, figyelembe véve az aktuális trendeket, hogy amit mond, az hihető legyen. Emellett meg kellett tanítanom arra is, hogy a stúdióban és a színpadon ne essen mindig össze, hanem meg tudja mutatni, mit tud valójában.

Ezért nem csupán szövegírással foglalkoztam, hanem egy komoly és piacképes, kreatív produceri tevékenységet is kifejtettem, amely valóban sikeres volt, hiszen alaposan bevált. Ebből a szempontból megállapítható, hogy az első három albumán található dalokhoz semmi köze sincs, mivel azok nem az ő saját művei; csupán a nevét használták fel a forgalmazásukhoz. Ezek a produkcióim teremtették meg és stabilizálták pozícióját a major zeneiparban. Tehát a valóság az, hogy nem Majka dalait énekelte az ország évtizedeken át, hanem Tyson dalait. Azóta viszont megállt azon a szakmai szinten, ahol hagytam; a flow, a ritmika fejlődése elmaradt, és a hangja továbbra is olyan bizonytalan, mint az általa használt szavak.

Ez a fejlődés képtelensége csak azért kellemetlen, mert a népszerűsége viszont óriási lett, éppen ezért a felelősége is hatalmas lenne abban, hogy milyen minőséget produkál. Sajnos, ha egy gyengébb képességekkel született előadó népszerű lesz, az az egész zeneipart gyengíti, mert az ilyen esetek lassan, de biztosan a minőségi zene hanyatlásához vezetnek. Az igénytelenség népszerűsítése pedig, még ha népszerű emberekkel is történik, idővel mindent igénytelenné tesz.

A népszerűség és a tehetség között hatalmas szakadék húzódik, és a kérdés csupán annyi, hogy vajon egyáltalán felmerül-e: melyik az, ami valóban örök életű, és melyik az, ami idővel eltűnik? Reméljük, a legjobbat hozza ki a helyzet! Tyson. Ui: Ezt az aktuális „dalszöveget” nem én alkottam, ekkora baklövést soha nem követnék el. Köszönöm! – tette hozzá Majkával kapcsolatban egykori zenésztársa.

Related posts