Ma megkezdődött a Sziget Fesztivál, és ezzel együtt feltárulnak előttünk a rendezvény marketingjének izgalmas hátterei. Fedezd fel a fesztivál kulisszái mögötti titkokat, amelyek révén a Sziget nem csupán egy zenei esemény, hanem egy felejthetetlen élmény


Nem csak a fellépők felkérésekor, hanem a marketing során is figyelembe kell venni mind a hazai, mind a külföldi közönség igényeit. Garam Tamás, a Sziget Fesztivál marketingvezetője lapunknak arról mesélt, hogyan épül fel az esemény marketingje, és mit lehet tenni, ha lemondja egy fellépő a szereplést.

A Sziget Fesztivál hazánk egyik legismertebb zenei és kulturális eseménye, amely nemcsak a magyar közönséget vonzza, hanem Európa számos országából érkező fesztiválozók tömegeit is. Egy ilyen nagyszabású rendezvény hirdetése alapos előkészületeket követel meg, hiszen a fellépők leszerződtetése hosszú folyamat, amely nem érhető el egyetlen nap alatt.

Az utóbbi hetekben már a metrókon és aluljárókban is találkozni lehetett a Sziget programját hirdető plakátokkal, azonban a tényleges kampány már hónapok óta tart. A fesztivál marketingje kapcsán Garam Tamást, a Sziget Fesztivál marketingvezetőjét kérdeztük.

Garam Tamás elárulta, hogy már évek óta a fesztivált követő második napon elindul és 48 órán át tart a Super Early Bird kampány - vagyis a következő év elővétele -, így igyekeznek kihasználni a fesztivál okozta óriási hype-ot, és jövő évi jegyeladásra konvertálni a sikert.

Látogatóink számára ez a periódus különösen kedvező, hiszen most tudják a legoptimálisabb áron megvásárolni a következő évi bérleteket. Ennek köszönhetően évről évre egyre nagyobb lelkesedés kíséri a bérletértékesítés kezdetét. Így a marketing csapatnak is egy kicsit tovább kell ébren maradnia a rendezvény után, hogy minden részletet precízen intézzenek.

- magyarázta részletesen.

Az esemény népszerűsítése több platformon zajlik, hogy minél szélesebb közönséget elérjen. A nemzetközi szinten kiemelt célcsoport a Z-generáció, míg hazai viszonylatban a fesztivál látogatói túlnyomórészt a Zillenial és Millenial korcsoport tagjai. Ezért a helyi kampányok elsősorban őket célozzák meg.

A csatornaválasztásuk is ennek megfelelően alakul: a kommunikáció leginkább a közösségi média platformokra összpontosít, ahol a TikTok szerepe folyamatosan növekszik.

Belföldön szinte minden ATL csatornát lefedünk: a televíziótól az online hirdetéseken át a közterületi plakátokig, sajtó, rádió és mozi hirdetéseink is jelen voltak az idei évben. A digitális platformok terén pedig hihetetlenül gazdag választékot kínálunk: a Spotify-tól kezdve a különféle koncertlistázó oldalakon át, amelyek lehetővé teszik, hogy a Google natív találatai között is megjelenjünk, mindezek aktív részét képezik a kommunikációnknak.

A szöveg egyediségének érdekében átfogalmazom: - kifejtette.

A kampány különböző szakaszaiban eltérő hangsúlyokat kapunk, attól függően, hogy éppen hol tartunk a folyamatban.

A Sziget fesztivál a világ egyik legszínesebb eseménye, ezért mi folyamatosan arra törekszünk, hogy ezt a sokszínűséget tükrözzük, és ne csupán egy-egy szegmensre helyezzük a hangsúlyt.

„Tedd különlegessé a szövegedet!” - javasolta.

Garam Tamás kiemelte, hogy az Early Bird kampány során a figyelem középpontjában az aftermovie izgalma és a kedvezményes ár áll. A névbejelentésnél a fellépők váltanak hangsúlyt, míg az esemény közeledtével már a napi programok részletei kerülnek előtérbe.

A köztes időszakban arra törekszünk, hogy a látogatók számára világossá tegyük, mivel különbözik a Sziget a többi nemzetközi fesztiváltól. Itt, hat nap alatt, egyedülálló és sokszínű élmények sorát kínáljuk, amelyek garantáltan felejthetetlen pillanatokkal gazdagítják az itt töltött időt.

A Sziget Fesztivál varázsát nem csupán a világsztárok jelenléte adja, hanem a feltörekvő tehetségek sokszínűsége is. Egy ilyen grandiózus rendezvény nem lehet csupán a nagy nevek köré építve; a kisebb, indie és underground előadók is elengedhetetlenek a zenei paletta gazdagságához. 2025-re is számos izgalmas új fellépő vár ránk, akik friss hangzásukkal és kreatív előadásmódjukkal biztosan emlékezetessé teszik a fesztivál élményét.

A feltörekvő vagy közepesen ismert fellépők legalább olyan kulcsszereplők számunkra és a látogatóink számára, mint a nagy nevek. A Sziget egyik legizgalmasabb pillanata, amikor A pontból B pontba haladva éppen rátalálsz egy eddig ismeretlen zenekarra, és hirtelen úgy döntesz, hogy félreteszed az eredeti terveidet, hogy egy órán át táncolj az új felfedezésre. Az ilyen meglepetésekhez pedig éppen ezekre a friss, izgalmas zenekarokra van szükség, akik új élményekkel gazdagítják a fesztivál hangulatát.

A kevésbé ismert előadók esetében elengedhetetlen, hogy felkeltsük a hallgatók érdeklődését, mivel sokan nem fognak utánanézni, hogy egy adott név milyen értékes tartalmat rejt. Ezért a rádiók és a Spotify is aktivan dolgozik azon, hogy bemutassa a fellépők munkásságát, és így segítsen a közönségnek felfedezni az új tehetségeket.

Rádiós együttműködéseinknek köszönhetően lehetőségünk nyílik arra, hogy kiemeljük azokat a dalokat, amelyek a rádiókban csendülnek fel, és felhívjuk a figyelmet arra, hogy ezeket a számokat a Szigeten is élőben élvezhetik a látogatók. Az adók részéről is tapasztalható egy nyitottság, hogy olyan előadókat is bevonjanak a rotációba, akik fellépnek a fesztiválon, és akik zenei stílusa harmonikusan illeszkedik a csatorna arculatához.

A Spotify-on számos egyedi tematikus és színpad szerinti lejátszási lista található, amelyeket a Sziget csapata gondosan válogatott össze. Ezek a listák nemcsak a felfedezés élményét fokozzák, hanem remek nosztalgiaforrást is nyújtanak a fesztivál után, lehetővé téve, hogy felidézzük a legemlékezetesebb pillanatokat.

A fesztiválok helyszínének megválasztása során elengedhetetlen, hogy figyelembe vegyük a látogatók összetételét. Ezért nem csupán a korcsoportot, hanem a résztvevők nemzetiségét is fontos szem előtt tartani a kampányok tervezésekor. A Sziget Fesztivál ennek megfelelően magyar és angol nyelven is megosztja a közösségi média platformjain az eseményhez kapcsolódó plakátokat és bejelentéseket. Ennek hátterében az áll, hogy a fesztivál közönségének több mint fele hazai, míg a külföldi látogatók zöme Nyugat-Európából érkezik.

Természetesen! Íme egy egyedibb változata a szövegnek: Természetesen aktívan jelen vagyunk azokon a kulcspiacokon, ahol évről évre egyre nagyobb piaci potenciált észlelünk. Az utazás időbeli dimenziója is fontos szerepet játszik: minél távolabbról érkezik valaki, annál alaposabb tervezést igényel az út, ezért korábban foglal, és valószínűleg hosszabb időt is tölt nálunk. Ezzel szemben, ha valaki közelebbről jön, nagyobb eséllyel választja a rövidebb tartózkodást, és késlekedhet a jegyvásárlással. Ez a dinamikus megközelítés tükröződik az időbeli és területi stratégiánkban, valamint a termékeink kiemelésében is.

- magyarázta a marketingvezető.

Nemrégiben a Kneecapet kitiltották az országból, így egy fontos fellépő távozása miatt módosítani kellett az esemény programját. Ilyen esetekben a szervezők azonnal nekilátnak a háttérben a megoldás keresésének, hogy megtalálják a megfelelő alternatívát a kiesett produkció pótlására.

Minden jelentősebb fesztivál életében előfordulhat, hogy valaki lemondja a fellépését különféle okok miatt. Sajnos Michael Kiwanuka betegség, míg A$AP Rocky családi okok miatt nem tud részt venni az idei Szigeten. A legnehezebb helyzet kétségtelenül az, amikor egy headliner nem tud eljönni, hiszen a nagy neveket általában hónapokkal előre lefixáljuk, így kevés idő marad a helyettesítésre. Azonban úgy érzem, hogy idén sikerült remek alternatívákat találni, amelyekkel még mindig különleges élmény vár ránk.

- fejtette ki Garam.

Azonban a háttérben nem lehet tartalék fellépőket fenntartani, mivel egyrészt ez jelentős költségekkel járna, másrészt minden egyes stílushoz szükség lenne egy-egy tartalékra. Gyakran előfordul, hogy anyagi, időbeli vagy térbeli okok miatt egy-egy előadó kiesik, így a plusz fellépők bevonása rendkívül bonyolult feladat lenne.

Garam Tamás véleménye szerint, mivel naponta 150-nél is több program zajlik, a lemondások miatt alapvetően nem áll módjukban visszatéríteni a pénzt – így a Kneecap programváltozása esetén sem.

A$AP Rocky fellépésével kapcsolatban lehetőséget biztosítottunk arra, hogy a látogatók aznapra érvényes jegyeiket másik időpontra cserélhessék. Szerencsére partnerünk, a TicketSwap, lehetőséget kínál arra is, hogy biztonságosan értékesíthessék jegyeiket, ha valaki meggondolná magát. Azonban az eddigi tapasztalatok alapján ez a lehetőség csak a jegyek körülbelül 2-3 százalékát érinti.

A$AP Rocky nemrégiben a Ray-Ban szemüvegmárka arca lett, és ebben a szerepben egy vadonatúj kollekcióval lépett színre.

Related posts