Leclerc Szingapúrban úgy döntött, hogy megmutatja, mit tud, és Norrist a falra kente.
Két autó balesete, két piros zászló, és egy csapatok közötti bokszutcai ütközés – a Szingapúri Nagydíj második szabadedzése igazi izgalmakat hozott.
Helyi idő szerint 21 órakor, a hőmérséklet 28 Celsius-fokra emelkedett, míg az aszfalt hőmérséklete elérte a 32 fokot, amikor megkezdődött a 2025-ös Forma-1-es Szingapúri Nagydíj második szabadedzése a lenyűgöző, 4,9 km-es Marina Bay pályán.
Az autók a reflektorok fényjátékában álltak készen a szombati időmérő és a vasárnapi futam szempontjából ideális körülmények között zajló 60 perces gyakorlásra. Ez volt az a pillanat, amikor igazán megmutathatták tudásukat, így nem volt meglepő, hogy a leggyorsabb időt futó Fernando Alonso nem tűnt valószínűnek, hogy ismét a pole pozícióra tör az Aston Martinnal az első edzés során.
Elsőként, mindössze három perc elteltével, a tiszta versenyt képviselő Nico Hülkenberg lépett a pályára, majd váratlanul a mezőny fele egy időben küldte ki versenyzőit. Az első edzés ellentéteként most mindenki a Pirelli közepes, sárga jelzésű gumiabroncsait választotta, kivéve az Aston Martin pilótáit, akik a kemény keveréket preferálták a kezdéshez.
Tíz percnyi versenyzés után az éllovas pozícióban Oscar Piastri tűnt fel, mögötte csapattársa, Lando Norris követte őt. A harmadik helyen a Williams pilótája, Carlos Sainz helyezkedett el. Az izgalmak közepette a 14-es kanyarban egy váratlan pördülés történt a Mercedes versenyzője, Kimi Antonelli részéről, míg a Ferrari sztárja, Lewis Hamilton szintén az első öt között találta magát.
Alonso nem sokkal később a keményeken ugrott fel az 5. helyre, majd hátrébb is tolódott, mert Verstappen Piastri mögé sorolt be 119 ezredes hátránnyal.
A "második nekifutások" után Norris mindössze 7 ezredmásodpercre közelítette meg Piastrit, miközben Hamilton a harmadik helyen állt. Alonso pedig, folytatva a javulását, a negyedik pozíciót foglalta el a kemény gumikon.
George Russell a 16-os kanyarban egy váratlan hibát vétett, és közvetlenül a TecPro-korlátba csapódott. Ennek következtében letörte az első szárnyát, és a bal első kereke defektet kapott. Szerencsére a bokszbejárat közelében volt, így vissza tudott gurulni a garázsba. A csapat alaposan megvizsgálta az autót, majd tájékoztatták, hogy az angol pilóta nem folytatja az edzést.
A pályán maradt törmelékek eltakarítására előkerült a figyelmeztető piros zászló, amely kényszerű szünetet eredményezett, ez a szünet bő tíz percig tartott. Az elveszett idő miatt a pilóták és csapataik többsége már a lágy gumikra váltott, hogy gyors köröket futva folytathassák a munkát, és megkezdődtek a kvalifikációs szimulációk.
Hamilton a közepes gumikon is lenyűgöző időt futott, azonban mögötte már felbukkantak a piros gumikra váltott versenyzők. Esteban Ocon előrébb lépett, így ő vette át a vezetést, míg csapattársa, Oliver Bearman a harmadik helyre ugrott. Carlos Sainz mindössze két ezreddel megelőzte az angol újoncot, ám a többiek már nem tudtak befejezni a mért körüket, mivel Liam Lawson az utolsó kanyar előtt a falnak csapta az autóját. A baleset következtében a jobb első gumi defektet kapott, és Lawson szikrákat hányva csúszott el a bokszutca bejáratáig, ahol végül megállt.
Ismét előtűnt a piros zászló, míg az elképesztően nem megfelelő helyen álló eltávolítása iránt mintha senkinek sem lett volna sürgős a dolga.
12 perc maradt, amikor újraindult a körözést, de rögtön egy furcsa incidens történt: a Ferrari garázsából kiengedett Leclerc oldalról belekoccant a már bokszutca gyors sávjában lévő Norris McLarenjébe, a papaja autó első szárnya is megsérült, amikor a lökéstől a betonperemnek ütődött. Az esetet vizsgálat alá vonták.
A hajrában gyakorlatilag mindenki igyekezett lehetőleg még két gyors körös etapot teljesíteni. Elsőként Hadjar állt az élre, majd Alonso mutatta meg, hogy a lágyakon is igazán gyors az Aston. A spanyol elsősége pünkösdi királyság volt, Verstappen 2 századdal jobbat teljesített. A zöld autó tempóját Lance Stroll 3. ideje húzta alá, igaz, a kanada fél másodperccel lassabb volt veterán csapattársánál.
Piastri nem sokkal később 143 ezredet adott a Red Bull hollandjának, az élre állt, majd Sainz ugrott fel a 4. helyre, a két Aston közé. Hadjar nagyot villantott egy második idővel, míg Hamilton falérintés miatt nem tudott értelmezhető kört összerakni, de Leclerc sem volt gyors.
A szingapúri hétvége izgalmai szombaton 11:30-kor kezdődnek a harmadik edzéssel, majd 15 órakor következik a kvalifikáció. Vasárnap pedig 14 órakor indul a Szingapúri Nagydíj, ahol a pilóták a győzelemért küzdenek. Ne hagyd ki!




