Feltárult a titok, ami az Air India repülőgépének tragikus balesetéhez vezetett.


Az Air India légitársaság egyik repülőgépének júniusi tragédiáját valószínűleg az váltotta ki, hogy a hajtóművek üzemanyag-szabályozó kapcsolója a "kikapcsolás" pozícióba került. Ennek következtében mindkét hajtómű üzemanyag-ellátása megszűnt. Ez derült ki az indiai légibaleset-vizsgáló hivatal (AAIB) szombaton közzétett előzetes jelentéséből.

Portálunk korábban már tudósított arról, hogy az Air India Boeing 787-8 Dreamliner repülőgépe június 12-én tragikus balesetet szenvedett Ahmedabad városának északnyugati részén. A gépen összesen 230 utas tartózkodott, köztük 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai állampolgár. A baleset következtében India történetének egyik legnagyobb légi tragédiája valósult meg, amelynek során csupán egyetlen embernek sikerült életben maradnia.

Air India légitársasága súlyos repülőgépkatasztrófával nézett szembe, amelynek okai mostanra napvilágra kerültek. A tragédia részletei és az események háttere mélyen megdöbbentették a közvéleményt, és alapos vizsgálatot indítottak a baleset körülményeinek feltárására. Az okok feltárása során a szakértők különböző tényezőket vettek figyelembe, amelyek hozzájárulhattak a katasztrófához, és az eredmények segíthetnek a jövőbeni hasonló helyzetek megelőzésében.

A repülőgép a felszállás és a lezuhanás között körülbelül 30 másodpercig lebegett a levegőben. Az AAIB-jelentés készítői megállapították, hogy miután a gép elérte rekordsebességét, "az 1-es és 2-es hajtómű üzemanyag-leállító kapcsolói egy másodpercen belül, egymás után leállítási módba kapcsoltak." A dokumentum nem tartalmazott információt arról, hogy miként történhetett meg a kapcsolók leállítása a repülés során.

A jelentés alapján a kapcsolók ugyan vissza lettek állítva, azonban már nem tudták újra aktiválni a motorok teljesítményét, így a repülőgép süllyedése megállíthatatlanná vált, miután elkezdte elveszíteni a magasságát.

A repülés utolsó pillanatában a pilótafülke hangrögzítőjén hallani lehetett, amint az egyik pilóta megkérdezi a másiktól, hogy miért zárta el az üzemanyag-adagolót. "A másik pilóta azt válaszolta, hogy nem tette" - áll a jelentésben.

Related posts