Új vezető került a Starting élére, miután az előző igazgatót az előtető-ügy következtében leváltották.

A Starting cég, mely az újvidéki vasútállomás rekonstrukciójának alvállalkozójaként tevékenykedett, friss vezetővel bővült. Az új igazgatói posztot Mališa Nedeljković tölti be, miután elődjét, Nikola Trivićet, aki a vállalat társtulajdonosa is, őrizetbe vették, és pénzügyi visszaélések gyanújával találkozik.
Jelenleg nincs elérhető információ arról, hogy Nedeljković korábban dolgozott-e a cégnél, és szakmai hátteréről sincsenek adatok. Az azonban biztos, hogy nehéz időszakban veszi át a cég irányítását – éppen akkor, amikor elődjét a Újvidék-Szabadka-Kelebia vasútvonal és az újvidéki állomás felújításával kapcsolatos pénzügyi visszaélések gyanúja miatt őrizetbe vették.
Harminc napos előzetes letartóztatásba helyezték az újvidéki vasútállomás felújításának gyanúsítottjait
Emlékeztetőül: Nikola Trivić és tizennégy másik személy ellen nyomozás zajlik, mivel a gyanú szerint összesen 115 millió dollárnyi kárt okoztak a szerb állam költségvetésében különböző projektek manipulálásával.
A Starting a vasútállomás felújításának legfőbb alvállalkozója volt, a projekt összköltségének körülbelül 71 százalékát vállalva magára. A nyomozati anyagok alapján a cég szerződése úgy jött létre, hogy nem volt elegendő technikai háttér és emberi erőforrás a feladat végrehajtásához, így körülbelül 40 alvállalkozót vont be a munkálatokba.
A Starting negyven alvállalkozóval működött együtt, mivel a gyorsvasút építéséhez szükséges kapacitás nem állt rendelkezésre.
A vád szerint Trivić felelős vezetőként járt el, és visszaélt beosztásával, hogy jogosulatlan vagyoni előnyhöz juttassa a céget. Annak ellenére kezdett tárgyalásokat a projektbe való bekapcsolódásról a China Civil Engineering Construction Corporation Balkan nevű céggel belgrádi leányvállalatával, (CCECCB), hogy tisztában volt vele: a Starting nem rendelkezik elegendő szabad kapacitással.
A nyomozás megállapításai szerint Trivić a szerződéskötés folyamán figyelmen kívül hagyta a kereskedelmi szerződés 16. cikkében előírt eljárásokat, és egy "baráti megegyezés" keretében állapodott meg a kínai cégek konzorciumával, holott ezek a cégek akkoriban még nem rendelkeztek hivatalos alvállalkozói státusszal.
A szerződést 2021. november 1-jén írta alá a rekonstrukció első fázisára, anélkül hogy nyilvános, átlátható vagy versenyalapú közbeszerzési eljárást folytattak volna, sőt, a Starting nem is rendelkezett a szükséges nagyvállalkozói licenccel, és az eszközei, munkagépei, személyzete már más projekteken volt lekötve.
Az újvidéki vasútállomás egy különleges hely, ahol a múlt és a jelen találkozik. A gyönyörű épület, amely a város szívében helyezkedik el, nem csupán egy közlekedési csomópont, hanem a város történetének és kultúrájának élő tanúja is. A látogatók felfedezhetik a modern vonatjáratokat, miközben a régi idők hangulatát árasztó részletek is megragadják a figyelmüket. Az állomás környéke tele van kávézókkal és üzletekkel, ahol a helyiek és az utazók egyaránt élvezhetik a nyüzsgő atmoszférát, miközben várakoznak a következő vonatra. Az újvidéki vasútállomás tehát nem csupán egy megálló, hanem egy élmény, amely magába foglalja a város dinamizmusát és vendégszeretetét.
Fedezd fel az év legjobb ajánlatát: te többet pihenhetsz, mi pedig még kiválóbbá válunk!
A visszajelzések tükrében három fő tényező merült fel, amelyek irritálják a felhasználókat a honlapon:
Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: *az ugráló hirdetmények*
Az, hogy nem tudod befejezni az előfizetőknek szánt cikket,
A mellégépelések olyan hibák, amelyek akkor fordulnak elő, amikor a gépelés során az ember véletlenül plusz karaktereket, betűket vagy szavakat ír be. Ezek általában figyelmetlenségből adódnak, és gyakran nehezítik a szöveg megértését vagy a tiszta kommunikációt. Az ilyen típusú hibák elkerülése érdekében érdemes alaposan átnézni a véglegesített szöveget, vagy akár automatikus helyesírás-ellenőrző eszközöket használni.
A helyzetünk kulcskérdése, hogy nem tudunk további saját anyagokat előállítani, mivel körülbelül húsz önkormányzat egyetlen dinárt sem hagyott jóvá a benyújtott kérelmeinkre. Emellett a Magyar Nemzeti Tanács – a pártházból érkező, ésszerűtlen indoklásokra hivatkozva – évek óta nem támogatja a pályázatainkat.
Támogassuk egymást! Mindössze napi húsz dinárért (0,17 euró) csatlakozhatsz a Szabad Magyar Szó előfizetői közösségéhez. Ezzel nemcsak a zavaró reklámok eltűnését biztosítod, hanem hozzáférhetsz a Plusz rovatban megjelenő exkluzív tartalmakhoz is. Továbbá, ezzel a lépéssel te is hozzájárulsz ahhoz, hogy a Szabad Magyar Szó továbbra is a vajdasági magyar közönség kedvenc online forrása maradjon, és még több helyi történetről, eseményről tudósíthassunk!
U.i. Ha a számunkra kedves előfizetők tábora meghaladja a kétszáz főt, ígérem, komolyan elgondolkodunk egy olvasószerkesztő alkalmazás bevezetésén is!