Itt a McDonald's új nagy húzása: friss menüvel igyekszik visszanyerni a vásárlók szívét az étteremlánc - Pénzcentrum.


A McDonald's új menüvel készül visszahódítani a vásárlókat az Egyesült Államokban. A gyorsétteremlánc kedden indítja útjára a "McValue" elnevezésű kínálatot, amely az elmúlt évek legnagyobb változását hozza a cég életében. Az új koncepció célja, hogy megfizethető opciókat kínáljon a pénztárcájukra egyre jobban figyelő fogyasztóknak - írja a CNN. A McDonald's friss, "McValue" névre keresztelt menüje révén újra megpróbálja magához vonzani az amerikai vásárlókat. A gyorsétteremlánc kedden mutatja be ezt a kínálatot, amely az utóbbi évek legjelentősebb átalakulását jelzi a márka történetében. Az új stratégia célja, hogy elérhető árú étkezési lehetőségeket nyújtson azok számára, akik a költségeikre egyre inkább odafigyelnek - olvasható a CNN jelentésében.

Az új értékmenü fő attrakciója a már korábban népszerűsített, 5 dolláros (körülbelül 2 ezer forintos) étkezési lehetőség. Ezen kívül a "McValue" kínálatban egy különleges "Vásárolj egyet, adj hozzá egyet 1 dollárért" ajánlat is helyet kapott, amely kifejezetten a reggelizni vágyóknak készült. A menü további érdekessége, hogy mobilalkalmazás-exkluzív ajánlatokat kínál, valamint a franchise partnerek által összeállított helyi étel- és italkülönlegességeket is tartalmaz.

A lépés hátterében a McDonald's elmúlt időszakban tapasztalt teljesítménye áll. A vállalat értékmegítélése romlott a költségtudatos vásárlók körében, miután az átlagos tételárak 2019 óta mintegy 40%-kal emelkedtek. A cég szerint ez az áremelkedés összhangban van a növekvő költségeikkel.

A McDonald's novemberben jelentette be az új étlapot, nem sokkal egy E. coli járvány kitörése után, amely jelentősen visszavetette az eladásokat és a forgalmat. A vállalat most 100 millió dollárt fordít marketingre és azoknak a franchise-oknak a támogatására, amelyeket leginkább érintett az azóta lezárult egészségügyi riadalom.

David Henkes, a Technomic élelmiszeripari kutató- és tanácsadó cég vezető igazgatója úgy véli, hogy a McValue országos bevezetése hozzájárul ahhoz, hogy a McDonald's erőteljesebben érvényesítse értékorientált márkaképét. Henkes hangsúlyozta, hogy az éttermek forgalma továbbra is számos kihívással néz szembe, és ez a lépés jól tükrözi azt a szemléletet, amely szerint az érték a közeljövőben is kulcsszerepet játszik majd a fogyasztók döntéseiben.

Az új menükategória a McDonald's legnagyobb értékorientált erőfeszítése 2018 óta, amikor egyes tételeket 1 és 3 dollár közötti áron kínált. Az akkori egy dolláros menü azonban kevésbé volt sikeres, mint a tavaly nyáron bevezetett 5 dolláros értékű étkezés. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók nem feltétlenül a legolcsóbb ételeket keresik, hanem inkább azt, hogy több értéket kapjanak a pénzükért.

A befektetők február 3-án, a McDonald's negyedéves eredményeinek közzétételekor láthatják először, hogy ezek az erőfeszítések beváltották-e a hozzájuk fűzött reményeket.

Related posts