Ilyen még sosem történt: a BKK-busz mostantól az utas kívánságai szerint halad!


Kedden elstartol a 274-es jelzésű Csobajbusz, amely az utasok igényeihez igazodva fog közlekedni a XVI. kerület területén – értesítette a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-t hétfőn.

Azt írták: az új, rugalmas útvonalú, igényvezérelt járat foglalási rendszere hétfőtől érhető el a BKK oldalán, a 274-es jelzésű Csobajbusz augusztus 26-tól, keddtől a cinkotai HÉV-állomás és a XVI. kerületi Csobaj-bánya térsége között közlekedik. Hozzátették: az új buszjárat olyan területet (Csobaj-bánya térségét) kapcsol be a fővárosi közösségi közlekedésbe, amely korábban nehezebben volt elérhető a különböző járatokkal. A kerület ezen részén az elmúlt években számos ingatlanfejlesztés történt: családi házak, társasházak épültek, több üzlet, illetve közszolgáltató intézmény, például óvoda is létesült, a busszal a környéken élők gyorsabban és kényelmesebben érhetik el a cinkotai HÉV-állomást, majd onnan útjukat a főváros belső területei felé folytathatják - írták.

Felhívták a figyelmet arra: a Budapesten elsőként itt megvalósuló fejlesztés különlegessége, hogy az utasok előzetes foglalásuk alapján vehetik igénybe az autóbuszt, amely nem előre rögzített útvonalon közlekedik, hanem az aktuális utazási igényekhez igazodva egy adott területen belül rugalmasan érinti a fel- és leszállópontokat. Ez nemcsak kényelmesebb utazást tesz lehetővé, hanem hozzájárul a környezetvédelemhez is, hiszen csökkenti a felesleges üresjáratok károsanyag-kibocsátását, ráadásul a gazdasági előnyei sem elhanyagolhatók - írták.

A rendszer használatával az utasok a csobajbusz.bkk.hu weboldalon legkésőbb fél órával, legkorábban pedig egy héttel az utazás előtt foglalhatják le helyeiket. Az online lehetőség mellett, hasonlóan a Telebuszokhoz, telefonon is jelezhetjük utazási szándékunkat a +36 1 3 255 255-ös számon. Továbbá, a járművezetőnél személyesen is be lehet jelenteni az igényt, de ez kizárólag Cinkota HÉV-állomáson, közvetlenül az adott járat indulása előtt lehetséges.

A BKK tervei között szerepel, hogy a jövőben több budapesti kerületben is bevezessenek egy olyan innovatív rendszert, amely rugalmasan és fenntartható módon elégíti ki az utasok igényeit. Az eddigi tapasztalatok alapján ez a megoldás kiemelkedően hatékonyan működik a kisebb utasforgalmú területeken, valamint olyan időszakokban, amikor a hagyományos járatok kihasználtsága alacsony szinten van. Érdemes megemlíteni, hogy a fővárosban már régóta közlekednek hasonló igényvezérelt járatok (Telebuszok), például a XVI. kerülettel szomszédos XVII. kerületben, de ezek nem kínálnak annyira rugalmas útvonalakat.

A XVI. kerületi önkormányzat aktívan részt vett a lehetséges útvonalak kiválasztásában és a felszállópontok kialakításában. Kiemelték, hogy a felszállópontok esetében nem alakították ki a jármű teljes hosszában peront, eltérően a hagyományos buszmegállóktól. Továbbá hangsúlyozták, hogy ezek a felszállópontok az utcák kereszteződéseinél helyezkednek el, így a buszok az előző menethez képest akár más irányból is érkezhetnek. A terület sajátos adottságai miatt ez az utasok számára nem okoz nehézséget - tették hozzá. Emellett tájékoztattak arról is, hogy a 274-es járat, valamint a Csobajbusz fejlesztései nagyrészt európai uniós forrásokból és a magyar állam társfinanszírozásával valósultak meg.

Related posts