Természetesen! Íme egy egyedi megfogalmazás: **Humoristák a rendőrség színpadán: A nevetés rendőri felügyelete** Képzeld el, hogy a rendőrség pódiumán nemcsak a törvény szolgái állnak, hanem neves humoristák is, akik éppen a bűnözés ellen harcolnak... a


Szakmai napon összegyűltek az iskolarendőrök a rendőrség Teve utcai központjában, hogy visszatekintsenek az elmúlt év eseményeire. A rendezvény egyik kiemelkedő pillanataként a Dumaszínház két neves humoristája, Ács Fruzsina és Kovács András Péter is megosztotta véleményét a magyar közlekedési helyzetről. Az ő szavaik között sokszor felharsant a nevetés, ami itt-ott ellentétben állt a valósággal, hiszen az utakon sajnos nem a derűs pillanatok uralkodnak...

A 2008-ban elindított kezdeményezés fő célja, hogy támogassa a kisiskolások biztonságos és balesetmentes közlekedését, valamint szélesítse közlekedési ismereteiket. Ennek szellemében a pódiumbeszélgetéseken is elsősorban erről folyt a diskurzus. A Dumaszínház két népszerű humoristája, Ács Fruzsi és Kovács András Péter korábban a közösségi média platformjain szórakoztató, ugyanakkor tanulságos baleset-megelőzési videókkal igyekeztek felhívni a figyelmet a tudatos közlekedés fontosságára.

- Tíz éve van jogosítványom, de csupán egy éve ülök volán mögött - osztotta meg gondolatait Ács Fruzsina. - Az első kilenc évben minden közlekedőnek szívesen mondtam volna, hogy... Gyerekkoromban volt egy trabantos balesetem, és emiatt sokáig tartott, míg bátorságot gyűjtöttem ehhez az egészhez. Véleményem szerint a legnehezebb az, hogy az ember megtanuljon bízni a forgalomban. Egy kezdő végül is rájön erre, mert annyi hibát elkövet, ami balesethez vezethetne, és csak azért ússza meg, mert a többi sofőr éppen figyel. Most, hogy újra nekivágtam a vezetésnek, én is tapasztaltam olyan szituációkat, amik után csak annyit mondtam magamban: "Huh, de jó, hogy a másik fél éber volt..." Ami pedig a gyaloglást illeti: amikor az ember megtanul vezetni, egyúttal gyalogosként is jobban figyel a közlekedésre és az autókra. Az autózás közben a nyugalom megőrzése pedig egyszerű: csak legyél kedves, és mosolyogva mondogasd: "Persze, vágj be elém a záróvonalon, és még az indexet sem használod! Biztosan nagyon sietsz, hiszen a te dolgod sokkal fontosabb..." Szóval így van ez: passzív-agresszív módon. Jóindulattal is feltételezhetjük, hogy aki ilyeneket tesz, az nem szándékosan csinálja. Aki viszont nyilvánvalóan közlekedési kihívásokkal küzd, azt érdemes messziről elkerülni.

Kovács András Péter elmondta: - Tizenhét éves korom óta vezetek, és apám volt a mesterem, akinek egész életében mikrobuszai voltak. - Ha valaki tud egy mikrobuszt manőverezni, az a személyautókkal sem fog megbirkózni. Régebben nyáron a budafoki pincékben gombát gyűjtöttünk, vagy a nagybani piacon vásároltunk zöldséget, amelyeket vidéken árultunk. Ezt egy Izs márkájú szovjet autóval csináltam, amelyhez egy utánfutót is kapcsoltunk, így tizenkilenc éves koromban a nagybani piacon tolatva lavíroztam a krumpliszsákok között. Sajnos, az ország közlekedési helyzete nem túl rózsás, ezt nap mint nap tapasztalni lehet. A szociálpszichológiában létezik egy jelenség, amit megfeleltetési torzításnak hívnak, vagyis alapvető attribúciós hibának. Ez azt jelenti, hogy ha te hibázol, akkor a körülményeket okolod, míg ha más vét, akkor ő csupán egy bunkó. Ezt a gondolkodásmódot érdemes lenne felülvizsgálni: mindannyiunknak lehetnek nehezebb napjai, és bárki hibázhat. Még egy tanács: hölgyek, akik házasságra készülnek, ne kötelezzék el magukat, amíg a férfi nem kéri meg őket, hogy június végén, péntek délután vigye őket autóval a Balatonra. Azon az úton ugyanis minden titokra fény derül...

Related posts