Fornaroli diadalmasan zárta a spái sprintfutamot | M4 Sport

A nagyszerűen rajtoló Leonardo Fornaroli nyerte a Forma-2-esek spái sprintversenyét. Az F3 tavalyi bajnokát Victor Martins követte a célban, a dobogó legalsó fokára pedig Gabriele Miní álhatott fel.
A Belga Nagydíj harmadik sprintfutamának izgalmas pillanataiban Oliver Goethe vágott neki a versenynek a legelőnyösebb pozícióból, mellette pedig a mezőny egyedüli belga képviselője, Amaury Cordeel készült a rajtra.
A második rajtsoron Leonardo Fornaroli és Josep María Martí osztoztak a figyelem középpontjában, őket követte Arid Lindblad és Victor Martins, akik szintén izgalmas versenyre készültek.
A pontzónába – ahol az F2-es sprinten nyolc versenyző szerezhet pontokat – Roman Stanek és Gabriele Miní vágtak neki a futamnak. A fordított rajtrács szabályainak értelmében pedig az időmérőt domináló Alexander Dunne a tizedik rajtkockába került.
A bajnoki tabellát magabiztosan vezető Richard Verschoor a tizenegyedik helyről indult a versenyre, közvetlenül a harmadik helyezett, Dunne mögött. Ezzel szemben a pontversenyben harmadik Jak Crawford csak a tizennegyedik rajtpozíciót szerezte meg az induláskor, ami komoly kihívás elé állította őt.
A rajtot Fornaroli a legjobban hozta, már az első kanyarban ő volt az, aki az élen haladt. Az előnyét azonban nem sokáig élvezhette, hiszen Luke Browning és Crawford ütközése következtében a versenyt le kellett állítani, és a biztonsági autó vonult a pályára.
Az ütközés azonnal véget vetett Browning futamának, míg Crawford a mezőny végére süllyedt. Az amerikai versenyző mellett Verschoor is rosszul járt az első kör során.
A holland a tülkedésben koccant egyik riválisával, majd az Eau Rouge-ban kicsúszott és a sor végére került. Csapata aztán az SC fázis alatt kihívta a boxba, ahol feladta a versenyt. Egy bajokesélyes tehát rögtön kiesett a küzdelemből.
A biztonsági autó mögött Fornaroli, Cordeel, Goethe, Martins, Martí, Lindblad, Miní és Mijata Ritomo volt a sorrend az első nyolcban.
Az újraindítást követően a nyolcadik helyen történt egy izgalmas fordulat: Dunne villámgyorsan megelőzte Mijatát, és ezzel máris a pontszerzők táborába került.
Ezután a körök során a sorrend változatlan maradt, és a legtöbb versenyző "tehetetlenül" vette az irányt a DRS-vonatban, amelynek éppen a "tagja" volt.
Az első jelentős átalakulást a nyolcadik kör hozta el, amikor Martins megelőzte Goethét, ezzel megszerezve a harmadik pozíciót. Ez a fordulat nem sokkal azután következett be, hogy a német versenyző egy lélegzetelállító mentést hajtott végre a pálya utolsó szakaszán.
Martins a tizenkettedik körben utolérte Cordeelet, és a Kemmel egyenes végén bele is vágott az előzésbe. Azonban Cordeel, aki a kanyar előtt próbálta "lezárni" a manővert, a kanyarodásnál nem figyelt eléggé, és a saját autóját súrolta. Ennek következtében Cordeel a bukótérbe csúszott, így búcsút intett a versenynek.
Ennek eredményeként ismét pályára lépett a biztonsági autó, amelyet Fornaroli, Martins, Goethé, Miní és Cian Shields kivételével minden versenyző kihasznált egy kerékcserére: az üldöző csapatok friss, lágy gumikat kaptak.
Ezáltal új lehetőségek nyíltak arra, hogy a gyorsabb abroncsokkal sikerüljön megelőzni az élen haladó négyes bolyt. A kerékcserét végzők közül Martí rendelkezett a legkedvezőbb helyzettel, őt követte Roman Stanek, majd Dunne és Mijata.
Az újraindítás után Miní volt az első, aki belevetette magát a küzdelembe, és sikeresen megszerezte a harmadik helyet Geothétől. Eközben a lágy gumin versenyzők is előnyre tettek szert, miközben Martí, Dunne és Stanek folyamatosan egymással harcoltak, ami jelentősen lassította a "vadászat" tempóját.
Fornaroli ezalatt folyamatosan növelte előnyét Martinsszal szemben, magabiztos léptekkel közelítve pályafutása második F2-es győzelme felé. A sors fintora, hogy a sikerét egy körrel a leintés előtt már biztosra is lehetett venni, hiszen Sami Meguetounif autója váratlanul megállt a pályán, ami újabb biztonsági autós szakaszt eredményezett.
Mivel már csupán egy kör volt hátra, a mezőny az SC mögött zárta le a versenyt, és a sorrend is érintetlen maradt. Fornaroli érkezett elsőként a célvonalhoz, míg Martins a második helyet szerezte meg. A dobogó legalsó fokára pedig, hosszú és nehéz hétvégék után, Miní állhatott fel.
Goethe a negyedik helyen végzett, majd őt követte Martí és Stanek. Az utolsó pillanatokban Dunne és Mijata léptek színre, akik végül két ponttal csökkentették a lemaradásukat a pontszerzők között.