Íme a legnépszerűbb hazai televíziós műsorok az év során!
A nyári labdarúgó-Európa-bajnokság kiemelkedett az év legnépszerűbb televíziós programjaként Magyarországon. A legnagyobb izgalmakat a június 23-i magyar-skót összecsapás hozta, amelyet Csoboth Kevin utolsó pillanatokban szerzett góljával 1-0-ra nyert meg a magyar csapat. Ezt a mérkőzést 1,78 millió néző követte élőben az M4 Sport csatornán, míg a kereskedelmi szempontból döntő 18-49 éves korosztályban 673 ezer nézőt vonzott, ami lenyűgöző, 55,4%-os közönségarányt jelentett - számolt be róla az Mfor.hu.
Ez a nézettségi adat annyira kiemelkedő, hogy az Európa-bajnokság többi mérkőzése nem tudta megközelíteni. Például a német csapat ellen elszenvedett 2-0-s vereséget itthon "csupán" 1,4 millióan követték figyelemmel, míg a spanyol-angol döntőt 1,33 millió néző érdeklődése övezte Magyarországon. A legnézettebb események között a magyar-svájci csoportmeccs is szerepel, amelyet 1,24 millióan néztek. Érdekes megjegyezni, hogy a párizsi nyári olimpia nem vonzotta annyira a magyar közönséget; a legnépszerűbb M4-es közvetítés a bokszoló Hámori Luca mérkőzése volt az algír Imane Helif ellen, amit 862 ezer néző követett.
A nem sportműsorok közül a TV2-n futó Megasztár volt a legnézettebb a teljes lakosság körében, a tehetségkutató műsor első részébe valamivel több mint egymillióan néztek bele. Egymillió fölötti nézettséget ért el a TV2 Sztárban sztár All Stars című műsorának 9. része is a teljes lakosság körében. A tíz legnézettebb adás közé bekerült a szintén TV2-s Házasság első látásra című műsor két epizódja is.
A kereskedelmi szempontból kiemelkedő 18 és 49 év közötti nézők körében az RTL-en sugárzott X-Faktor bizonyult a legnépszerűbb műsornak, még a foci-Eb után is. A tehetségkutató több epizódját is átlagosan 410-420 ezer ember követte figyelemmel, ami lenyűgöző, több mint 35 százalékos közönségarányt tükröz. Nem meglepő tehát, hogy az RTL már bejelentette a folytatást: 2025 őszén visszatér az X-Faktor 13. évada, amely újra izgalmas pillanatokkal várja a nézőket.
Az Mfor.hu által készített összegzés alapján a 18-49 éves korosztályban a TV2 168 estét zsebelt be 2024-ben, míg az RTL 136 alkalommal tudta megverni a riválisait. Emellett az M4 Sport 43 estén, a Mozi+ pedig 3 estén bizonyult a legnézettebb csatornának az év során.