Ezek a használt autók a legnagyobb valószínűséggel tapasztalnak meghibásodást.


A német közlekedési hatóság már régóta figyelemmel kíséri a leggyakoribb problémákat, amelyek a népszerű autósorozatoknál jelentkeznek. Az Auto Bild emellett elemezte a járművek futásteljesítményét és életkorát is, ezzel hozzájárulva a hatóság megállapításainak súlyozásához. Ebből a munkából született meg az a lista, amely a legnagyobb problémákkal küzdő használt autókat gyűjti össze – számolt be róla a Blikk.

A 2012 és 2021 között gyártott, 83-131 lóerős családbarát modell kezdetben még viszonylag megbízhatónak tűnik, de 5-6 éves korára sok tulajdonos azt tapasztalja, hogy az olajfogyasztás problémái kezdenek megjelenni. A hajtáslánc mellett a felfüggesztés, a kormányzás, valamint a rugók és lengéscsillapítók is gyakori problémák forrása lehet, ahogyan a korrodált fékvezetékek is komoly gondot okozhatnak. Ennek ellenére, ha a járművet rendszeresen karbantartják, sokáig megbízható társ lehet az utakon. Ezt jól mutatja, hogy meglepően sok Dokker fut már több mint 250 ezer kilométert, ami a tartósságát jelzi.

Az első generációs, 2005-2012 között gyártott Logant sokszor már félmillió forint körüli áron is be lehet szerezni, akár jóval 100 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel is. A német közlekedési hatóság szerint azonban az autónál gyakoriak a fékproblémák, és a panaszok a kipufogórendszerre is a rozsda miatt. Ráadásul a károsanyag-kibocsátási teszteken sem teljesít valami jól, és a kipufogón túl a karosszériát sem kíméli a rozsda sem. Az igazi bajok azonban az autó alatt vannak: a váltóban kopott kapcsolórudak, a futóműben elfáradt lengőkarok és stabilizátorok, valamint a kormányrendszer problémái is gyakran jelentkeznek.

A második generációs (2007-2014) Renault Twingo nem egy sikertörténet: a 12-13 évesek között a Twingo II-nél a legmagasabb a hibaarány a jelenlegi jelentés szerint. A motor és a sebességváltó a szakemberek szerint az idő múlásával egyre sűrűbben csepegeti az olajat. A kormánycsuklók szintén gyorsan kopnak, az ellenőrök pedig gyakran találnak hibás rugókat, szivárgó lengéscsillapítókat is a járműben. Végül pedig azt is megfigyelték, hogy a fékpedál is hajlamos elromlani.

A legfiatalabb versenyző a listán kétségkívül a Tesla márkájához tartozó Model 3, amely Elon Musk nevéhez fűződik. Az egyik legfőbb problémája a fékek körül keresendő. Mivel a Tesla járművek leggyakrabban a motort, azaz a generátort használják a lassításhoz, a fékbetétek és tárcsák ritkán működnek, ami miatt hajlamosak a rozsdásodásra. A dokumentációk szerint a világítással is akadhatnak gondok, és ha az elektronikai problémák miatt a fényszórók teljesítménye csökken, annak javítása nem éppen költséghatékony. A rozsda megjelenése viszonylag ritka, de ha előfordul, akkor azt nagyon komolyan kell venni. Végül, a felfüggesztés gyengeségei is gyakran elégedetlenséget szülnek a vásárlók körében.

A Sharan egy klasszikus családi autó, de nem mentes a maga gyengeségeitől. A meghibásodási aránya például meghaladja a piaci átlagot, hiszen tízből több mint egy Sharan nem teljesíti a tesztet, főként hibás lengőkarok, gömbcsuklók vagy kerékcsapágyak miatt. Továbbá, a féktárcsák elhasználódása és az első világítással kapcsolatos problémák, mint például a nappali menetfény vagy a ködlámpa meghibásodása, szintén gyakori gondot jelentenek. Ahogy telik az idő, különösen a negyedik műszaki vizsga után, a rozsda is komoly fenyegetést jelenthet a karosszériára, így több szempontból is érdemes alaposan mérlegelni, mielőtt a Sharan mellett döntenénk.

Related posts