A dél-koreai repülőgép balesetének egyik túlélője magánál van és képes kommunikálni.


Vasárnap Dél-Korea történetének legsúlyosabb légi balesete zajlott le, amikor a Jeju Air légitársaság egyik Boeing 737-800 típusú repülőgépe 181 utassal a fedélzetén kicsúszott a muani nemzetközi repülőtér futópályájáról. A gép a leszállás után a futópálya végén található betonfalnak ütközött, ami súlyos következményekkel járt: a repülőgép darabokra tört és lángra kapott. A tragikus esemény okai egyelőre rejtélyesek, azonban a borzalmas balesetnek csupán két túlélője akadt, akik mindketten a gép hátsó részéből kerültek ki a mentés során.

Az egyik érintett egy 33 esztendős férfi, akinek vezetékneve Li, és akit súlyos törésekkel szállítottak egy szöuli kórházba. Jelenleg az intenzív osztályon ápolják, ahol a sérülései komoly aggodalomra adnak okot; van rá esély, hogy maradandó bénulással kell szembenéznie - tájékoztatott a Jonhap hírügynökség.

"Amikor magamhoz tértem, már kimentettek" - nyilatkozta az intézmény vezetője az orvosoknak. Az igazgató hozzátette, hogy a baleset részleteivel kapcsolatban egyelőre nem faggatták, mivel ez nem segítene a felépülésében.

"A kommunikáció terén kiválóan teljesít. Nincs nyoma emlékezetkiesésnek" – mondta az igazgató.

A másik túlélő egy 25 éves, nő, Ku, akit szintén Szöulban ápolnak. Jelentések szerint neki a feje és a bokája sérült meg, stabil az állapota.

A 2216-os járat, amely Bangkok szívéből indult Dél-Korea felé, tragikus balesetet szenvedett el. Az utasok zöme felfedező útra indult, hogy megismerje Ázsia szépségeit. Sajnos a katasztrófa során egy hároméves kisfiú is életét vesztette, ami még fájdalmasabbá tette a történteket.

A baleset helyi idő szerint nem sokkal reggel kilenc óra után következett be. A koreai közlekedési hatóságok tájékoztatása szerint a járat problémákba ütközött a leszállás során, így a pilóta az első próbálkozását félbeszakította, mivel a légiforgalmi irányítás madárraj jelenlétét jelezte a repülőtér környezetében.

Ezt követően a pilóta vészjelzést küldött, és engedélyt kapott arra, hogy a megszokott iránytól eltérően landoljon a kijelölt futópályán. A repülőgép három futóművéből egyik sem tudott kinyílni, így a gép a hasán csúszott végig az aszfalton, nagy sebességgel, mielőtt nekihajtott a reptér falának.

Related posts