**Egy megosztó előadás a Magyar Nemzeti Balett színpadán** A Magyar Nemzeti Balett legújabb műsora egy olyan történetet mesél el, amely sokakat megosztott, és kérdéseket vetett fel az erkölcs és a művészet határvonalán. Az előadás provokatív elemekkel te


Szerelemben és háborúban minden megengedett, tartja a mondás, Antoine François Prévost 18. századi regényének szerelmespárja, Manon Lescaut és des Grieux pedig kiszolgáltatottságában csakugyan szinte mindenre kész: a lopástól, a prostitúción és a csaláson át a gyilkosságig semmitől sem riadnak vissza, míg a hősnőt el nem éri a tragikus végzet.

A regény lenyűgöző módon több mint 250 kiadást élt meg, ezzel pedig a francia nyelvű irodalom csúcsára emelkedett. Ezen túlmenően számos színpadi és filmes adaptáció forrásául szolgált. Kenneth MacMillan azonban valódi úttörőnek számított, amikor 1974-ben a klasszikus balett hagyományait megújítva, a royal udvarok eleganciáját és kifinomultságát ötvözve, a társadalom árnyoldalaival és a bordélyok félvilági világával ismerkedett meg a színpadon.

A londoni Királyi Balett művészeti igazgatója Leighton Lucas zeneszerző-karmesterrel Jules Massenet több mint egy tucat művét felhasználva állította össze a darab zenei anyagát, érdekesség azonban, hogy ezek közt nem szerepel a francia zeneszerző a regény nyomán született operája.

A zenemű, amely 2011 óta Martin Yates karmester hangszerelésében csendül fel, inspiráló alapot adott MacMillan számára, hogy egy lenyűgöző koreográfiát alkosson. Ez a mű lehetőséget teremt a szólisták és a tánckar művészei számára, hogy izgalmas és kifejező figurákon keresztül bemutassák technikai tudásukat és jellemábrázoló készségüket. A történet középpontjában a címszereplő, Manon áll, akinek az anyagi biztonság és az igaz szerelem közötti vívódása nemcsak a szólisták számára kínál mélyebb szerepértelmezést, hanem új dimenziókat is nyit a mű emocionális gazdagságában.

Related posts