Egy figyelemfelkeltő pillanat a német autóipar kihívásairól: a Mercedes elektromos járműveiből októberben Kínában egyetlen darabot sem értékesítettek.


Már régóta nyilvánvaló, hogy a németek legfőbb kihívása nem annyira a kínaiak érkezése, hanem sokkal inkább az, hogy a németek maguk indulnak el Kína irányába.

Figyelemre méltó hullámokat keltett az a statisztikai információ, amely nemrégiben tűnt fel az X platformon, és amely rávilágít arra, hogy a Mercedes EQE modell milyen figyelemre méltó eladási számokat produkál Kínában.

Októberben az autóból egyetlen példányt sem adtak el annak ellenére, hogy a leírás szerint akár jelentős kedvezményt is adnak rá.

Az igazság az, hogy az EQE Kínában sosem volt a legkeresettebb modell, még a legfényesebb pillanataiban sem. Kivéve a kiemelkedő 2023 januárt, amikor a kereslete megugrott, de ezt követően tavaly átlagosan csupán 100-200 példány talált gazdára, majd a számok drámaian visszaestek, és pár tucatnyi eladott autóra redukálódtak.

Az EQE a klasszikus Mercedes E-osztály modern megfelelője, és a márka nagy várakozásokkal indította útjára. Két éve még azt kommunikálták, hogy 2030-ra kizárólag elektromos járműveket kínálnak majd.

A külföldi autógyártók Kínában valóban nehéz időszakot élnek meg, hiszen a hazai márkák folyamatosan teret nyernek. Kína évtizedek óta a német autógyártók, például a Mercedes és a Porsche legfőbb piaca volt, de mostanra ezek a neves márkák látványosan csökkentik részesedésüket. Az erős helyi konkurencia folyamatosan szorítja őket, ami komoly kihívások elé állítja a nemzetközi szereplőket.

A Porsche harmadik negyedévi értékesítései drámai visszaesést mutatnak, amely az elmúlt évtized legrosszabb eredménye. A kínai piacon tapasztalható nehézségek következtében a Mercedes-Benz Group és a BMW AG is kénytelen volt profitfigyelmeztetést kiadni. A Volkswagen, amely korábban a benzinüzemű autók piacának vezető szereplője volt, most egyre inkább lemarad a helyi gyártók, például a BYD mögött.

A hosszú távú kihívás az, hogy a Volkswagen-csoport, mint a globális autóipar óriása, milyen stratégiákkal tudja megőrizni pozícióját a világ legnagyobb autópiacán. Itt, ahol a belső piac havonta körülbelül 1,2 millió plug-in és elektromos járművet értékesít, a vállalatnak sürgősen lépéseket kell tennie. Ezzel szemben az idei októberi adatok az Európai Unióban mindössze 125 ezer tisztán elektromos és 45 ezer plug-in hibrid autó eladását mutatják, ami aggasztó mértékű lemaradás. A Volkswagen-nak tehát innovatív megoldásokra és hatékony piaci stratégiákra van szüksége ahhoz, hogy megakadályozza a kiszorulását a versenytársak árnyékában.

Related posts