Az F1-es Bahreini Nagydíj legérdekesebb kérdései

Az év eddigi három versenyéből kettőt a McLaren nyert meg, és noha a Japán Nagydíjon Max Verstappen végzett az élen, a brit csapat teljesítménye alapján közel voltak a sikerhez. Ennek fényében jogosan várhatnánk, hogy a Bahreini Nagydíjon is a McLaren lesz a fő esélyes, de a helyzet korántsem ilyen egyértelmű.
Lando Norris az előszezoni teszteléseket követően őszintén megosztotta, hogy bár a McLaren csapata kiváló technikai megoldásokkal van felszerelve, az autójuknak mégis vannak gyengeségei. A brit versenyző különösen a bahreini pályát emelte ki, ahol már a tesztnapok alatt is nehezen irányíthatónak bizonyult a jármű.
Azóta a versenyhelyzetek már egyértelműbbé váltak, és alaposabb betekintést nyertünk a mezőny csapatainak erősségeibe és gyengeségeibe. A Japán Nagydíjon például a McLaren autója a gyors kanyarokban kiemelkedően teljesített, míg a lassú hajtűkben a Red Bull folyamatosan felülmúlta a riválisokat.
Márpedig a Bahreini Nagydíj helyszínén bőven találni lassú kanyarokat, a tempós fordulók pedig kevésbé hangsúlyosak a suzukai versenypályához képest. Ez alapján a riválisoknak itt lehet az eddigi legnagyobb esélyük tempóból megverni a McLareneket.
A szezon első versenyeinek egyik legnagyobb felzúdulást kiváltó eseménye volt, hogy a Red Bull csupán két futam után kipenderítette az alulteljesítő Liam Lawsont, és Yuki Tsunodát ültette a helyére. Bár a japán versenyző a hazai nagydíja előtt még dobogós helyezésről ábrándozott, végül pontot szereznie sem sikerült.
Ennek ellenére a Red Bull híresen kritikus kulcsembere, Helmut Marko a futam után jónak nevezte Tsunoda teljesítményét, maga a versenyző pedig azt mondta, rengeteget tanult az autóról az első futama alatt a bikákkal. A cél egyértelmű: Bahreinben javítani szeretne, amire sok szempontból jó esélye lehet. A japán nagydíjat megelőző felkészülése ugyanis finoman szólva sem volt ideális.
"Várom, hogy ezen a hétvégén Bahreinben legyek, és legyen időm a csapattal teljes egészében a versenyzésre koncentrálni. Japán egy őrület volt, az egész felkészülés és maga a hét is rendkívül sűrűn alakult. Persze szerettem a hazai versenyem, de ugyanilyen izgatott vagyok, hogy Bahreinben egy nyugodtabb hetem legyen, és rendesen összeszokjak az autóval. Dolgozni fogunk a csapattal, hogy jobban belerázódjak az életbe az Oracle Red Bull Racingnék. [...] Rengeteget tanultam a suzukai hétvége alatt. Már sokkal jobban megértem az RB21-et, és azt is, miben működik máshogy a csapat ahhoz képest, amihez hozzászoktam" - nyilatkozta a versenyző.
Tsunoda tisztában van a helyzet súlyosságával: "Maxhez minél közelebb kell kerülnöm, hogy közösen küzdhessünk a konstruktőri bajnoki címért, és hogy minden verseny során maximális hasznot nyújthassak a csapatnak" - idézi a japán versenyzőt a motorsport.com.