A BudaParton egy új, impozáns székház építése kezdődik, amely a MÁV-Volán csoport számára készül, és a projekt költsége eléri a 255 milliárd forintot.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky mozgalom elnöke, nemrégiben a Facebook-oldalán osztotta meg gondolatait a MÁV-Volán csoport új székházának tervezett építéséről. Az új központ a jövőben a Kopaszi gáton fog megvalósulni, ami izgalmas lehetőségeket tartogat a közlekedési szektor számára.
Lázár János politikus éles kritikát fogalmazott meg az állam döntéseivel kapcsolatban. Rámutatott, hogy a BudaParton megvásárolt állami irodaházak ára elképesztő, összesen 255 milliárd forintra rúg, miközben a vasútfejlesztésre csupán 20 milliárd forintot irányoztak elő a 2025-ös központi költségvetésben. Bejegyzésében hangsúlyozta, hogy ez az aránytalanság a közlekedési infrastruktúra jövőbeli fejlesztését veszélyezteti, és felveti a kérdést, hogy miért nem kap prioritást a vasúti közlekedés modernizálása.
Lázár János tárcája nem fordít annyi pénzt új járművekre vagy pályafejlesztésre, mint amennyit a saját, vadonatúj 15 emeletes MÁV-irodaház megvalósítására költ a Kopaszi gátnál.
Hozzátette, hogy a helyszín a Budafoki út és a Dombóvári út sarka, ahol már nagy erőkkel zajlik az építkezés.
A Telex korábbi jelentése szerint a MÁV-Volán csoport új központja a Mol-torony szomszédságába fog épülni, hasonlóan az Állami Számvevőszék, a Nemzeti Választási Iroda és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatal székhelyéhez. A portál információi alapján úgy tűnik, hogy ezek az intézmények már megállapodást is kötöttek a BudaParttal, mivel a tervezett épületek terveit az ő igényeik figyelembevételével alakítják majd ki.
Augusztusban beszámoltunk arról, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiválasztott Dürer Irodaház, a Zugló Városközpont Irodaház és a Budapart Irodaház a korszerű igényeknek megfelelően lettek tervezve. Érdekesség, hogy a magyar állam ezeket az ingatlanokat a piaci árakhoz képest kedvezőbb áron tudta beszerezni.
A sajtóban megjelent félrevezető és egyoldalú híresztelésekkel ellentétben a Magyar Állam a piaci árakhoz képest kedvezőbb áron jut a 21. századi igényeknek megfelelő, modern irodakomplexumokhoz, minden esetben betartva a felelős gazdálkodás alaptörvényi és törvényi kritériumait is